در هفتمین همایش ملی مدیریت جهادی؛

وزیر نیرو: دسترسی جمعیت روستایی به آب سالم در دنیا ۵۳ و در ایران ۸۲ درصد است

شاخص بهره‌مندی شهرهای کشورمان از آب سالم و پایدار بیش از ۹۹ درصد است، این میزان در دنیا حدود ۸۵ درصد است

تهران (پانا) - وزیر نیرو با اشاره به سرمایه نیروی انسانی به عنوان یک ثروت در کشور گفت شایسته‌گزینی پیش‌شرط همه‌گیر شدن فرهنگ مدیریت جهادی در کشور است.

کد مطلب: ۱۱۶۹۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
وزیر نیرو: دسترسی جمعیت روستایی به آب سالم در دنیا ۵۳ و در ایران ۸۲ درصد است

به ‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان عصر روز دوشنبه در هفتمین همایش ملی مدیریت جهادی در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ثروت منابع انسانی نیز مانند هر منبع دیگری نیازمند اکتشاف و استخراج است، افزود: وظیفه سنگینی داریم که این ثروت را به خوبی شناسایی و استخراج کرده و شرایط پرورش آن را به‌کار بگیریم؛ چرا که شایسته‌گزینی پیش‌شرط همه‌گیر شدن فرهنگ مدیریت جهادی در کشور است و روی این موضوع باید حساسیت به‌کار بسته و افراد لازم را به‌کار بگیریم که این ثروت خدادادی تجدیدپذیر به‌جا مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شاخص دسترسی جمعیت روستایی در دنیا به آب سالم و پایدار ۵۳ درصد است، گفت: این در حالی است که امروز این شاخص در کشور ما ۸۲ درصد است.

اردکانیان با اشاره به اینکه شاخص بهره‌مندی شهرهای کشورمان از آب سالم و پایدار بیش از ۹۹ درصد است، افزود: این در حالی است که این میزان در دنیا حدود ۸۵ درصد است.

وی در رابطه با آبرسانی به روستاهای کشور گفت: امسال یکی از هدفگذاری‌های ما آبرسانی پایدار به یک‌هزار و ٧٠٠ روستای کشور بود که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با اجرای طرحی در روز سه‌شنبه در هفت استان کشور که با اجرای آن ٤٠٠ روستا با جمعیتی بیش از ٢٢٠ هزار نفر به این شبکه متصل خواهند شد، همه وعده ما از حیث یک هزار و ٧٠٠ روستا محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه در عرصه تامین آب ١٣ سد مخزنی بزرگ آبگیری شده و یا به بهره‌برداری رسیدند، اظهار داشت: تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب یکی از شاخصه‌های مهم ارتقای بهداشت عمومی و همچنین تامین آب برای مصارف خاص است که یکی بعد از دیگری در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

اردکانیان اظهار داشت: به جرات می‌توان گفت که در تمام این عرصه‌ها شاخص‌های بهره‌مندی در ایران از شاخص‌های جهانی به مراتب بالاتر است، چرا که در دوره‌ای کشورهای توسعه یافته همت کرده بودند ظرف ۱۰ سال جمعیت فاقد دسترسی به آب سالم و پایدار دنیا را که در ابتدای این دهه یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون نفر بود به ٦٠٠ میلیون نفر و جمعیت فاقد دسترسی به شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب و شبکه‌های بهداشتی را نیز از ٢ میلیارد و ٤٠٠ میلیون نفر به یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون نفر کاهش دهند.

وی ادامه داد: در پایان دهه و با مجموعه فعالیت‌هایی که انجام و برنامه‌هایی که اجرا شد طبق گزارش‌های ارائه شده، دسترسی جمعیت روستایی در سطح دنیا به آب سالم و پایدار به ٥٣ درصد رسید و این شاخص امروز در کشورما ٨٢ درصد است.

وی در ادامه با اشاره به هجمه‌های وارد شده از سوی دشمنان علیه کشورمان گفت: در جنگ اقتصادی و با همتی که ملت ایران تحت زعامت مقام معظم رهبری و تلاش تمام خدمتگزاران صورت داد، کار جهاد گونه‌ای انجام شد.

وزیر نیرو ادامه داد: دنیایی که از شر ترامپ و دار و دسته‌اش خلاصی یافتند یک بدهی بزرگ به ملت ایران بابت این پایداری و صبوری‌شان دارند.

اردکانیان در ادامه به توسعه زیرساخت‌ها در بخش آب و برق در سال جهش تولید اشاره کرد و گفت: با تلاش منظم و برنامه‌ریزی صورت گرفته که همچنان در جریان است، امسال کارهای بزرگی در این عرصه توسط فعالان عرصه آب و برق در کشور صورت گرفته که نه تنها پاسخگوی نیازهای جمعیت فعلی و جمعیتی بیش از اینها نیز خواهد بود.

وی گفت: شرایط مناسبی در کشور فراهم است تا بتوانیم برای توسعه و عمران منطقه سهم و نقش شایسته‌ای قائل باشیم. امروز زیرساخت‌هایی که در صنعت برق فراهم است ارتباط ما را با تمام کشورهای همسایه برقرارکرده و ما قادر هستیم که با آنها تبادل انرژی داشته باشیم.

اردکانیان گفت: پهنه وسیع کشور و نعمت خدادادی انرژی‌های تجدیدپذیر خورشید و باد و ظرفیت‌های وسیعی که در این عرصه داریم ما را از این حیث نیز در زمره کشورهای پیشرفته و پیشتاز قرار خواهد داد.

وزیر نیرو ادامه داد: با پشتگرمی و لطف کریمانه رهبر معظم انقلاب، از نیمه سال گذشته تا به امروز و به امید خدا تا آخرین ساعات فعالیت دولت دوازدهم این توفیق را خواهیم داشت که به تمام برنامه‌های پیش‌بینی شده در جهت تولید و عرضه انرژی و آب سالم و پایدار عمل کنیم.

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در بخش برق اشاره کرد و افزود: در این بخش نیز به برکت انقلاب و در پرتو نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای عظیمی نصیب این کشور شده است.

اردکانیان سرمایه نیروی انسانی را نیز به عنوان یک ثروت عنوان و اظهار داشت: نه صرفا از زاویه یک ایرانی، بلکه به عنوان کسی که دخیل در برنامه‌های حدود ٤٦ کشور دنیا در زمینه‌های مربوط به آب، محیط زیست و انرژی برای یک دهه بودم و نشست و برخاست‌ها و بررسی‌های متعدد با سازمان‌های دولتی، مردم نهاد و دانشگاهی‌ها داشتم یکی از غنی‌ترین مجموعه‌های منابع انسانی در کشور ما است که بایستی قدر این نعمت خدادادی را دانست؛ چرا که به اتکای این ثروت تمام نشدنی به طور قطع نه تنها آبادانی، عمران، توسعه و تعالی کشور، بلکه توسعه و تعالی منطقه یک هدف دست یافتنی خواهد بود.

وزیر نیرو با بیان اینکه این ثروت نیز مانند هر منبع دیگری نیازمند اکتشاف و استخراج است، خاطرنشان کرد: وظیفه سنگینی داریم که این ثروت را به خوبی شناسایی و استخراج کرده و شرایط پرورش آن را به‌کار بگیریم؛ چرا که شایسته‌گزینی پیش‌شرط همه‌گیر شدن فرهنگ مدیریت جهادی در کشور است و روی این موضوع باید حساسیت به‌کار بسته و افراد لازم را به‌کار بگیریم که این ثروت خدادادی تجدیدپذیر به‌جا مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار