اعلام آمادگی اورژانس برای چهارشنبه آخر سال، نوروز، اعیاد مذهبی و سیلاب های احتمالی

تهران (پانا) - با توجه به شیوع ویروس کرونای انگلیسی در کشور و احتمال وقوع حوادث طبیعی در فصل بهار جلسه شورای سیاستگذاری سلامت در حوادث و سوانح و کمیته پدافند غیر عامل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
اعلام آمادگی اورژانس برای چهارشنبه آخر سال، نوروز، اعیاد مذهبی و سیلاب های احتمالی

به گزارش روابط عمومی سازمان اورژانس کشور؛ دکتر پیرحسین کولیوند دبیر شورای سیاستگذاری سلامت در حوادث و سوانح ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در حوزه سلامت بر آمادگی برای ایام پیش رو از قبیل چهارشنبه آخر سال، نوروز و اعیاد مذهبی، سیلاب های احتمالی تاکید کرد و افزود: با توجه به مواجهه کشور با پاندمی کرونا، بایستی مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی، درمانی از سطح آمادگی بالاتری نسبت به سال گذشته برخوردار باشند.

وی گفت: تمامی معاونت های تخصصی و سازمان های همکار در تاریخ ۲۵ اسفند لغایت ۱۵ فروردین ، نمایندگان خود را برای حضور در EOC جهت تبادل اطلاعات و تهیه گزارش های مرتبط معرفی نمایند. همچنین کارشناسان حاضر در این جلسه برنامه های آمادگی حوزه پیش بیمارستانی، بهداشت، درمان و غذا و دارو را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در ادامه این جلسه اقدامات و برنامه های پیش بینی شده در دبیرخانه شورا به تفکیک کارکردهای فاز آمادگی (اعم از هماهنگی ، ارزیابی خطر ، برنامه پاسخ ، تامین دارو و تجهیزات آموزش و تمرین) ارائه شد.

همچنین مطابق برنامه های پیش بینی شده در معاونت بهداشت و با توجه به اهمیت اقدامات پیش بینی شده در شرایط فعلی، تمرکز این حوزه بر شناسایی و تمرکز به افراد مبتلا و مشکوک در غالب طرح شهید سلیمانی خواهد بود که در این راستا هماهنگی های لازم پیرامون آماده باش از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین صورت گرفته است و نیز با توجه به وضعیت استان خوزستان و میزان سرایت بالای ویروس که منجر به میزان سرایت بالا و تغییر رفتار ویروس که منجر به ابتلا به افراد جوان تر و مادران باردار شده است توجه ویژه به گروه های آسیب پذیر و اعمال استانداردهای سخت گیرانه تر مورد تاکید قرار گرفت.

برنامه های حوزه درمان وزارتخانه نیز در چارچوب آمادگی مراکز درمانی دولتی و خصوصی اعم از مطب ها و مراکز منتخب برای ارائه خدمات در موارد سکته قلبی و مغزی به صورت ۲۴ ساعته در ایام نوروز ارائه شد.

در پایان جلسه برنامه های حوزه غذا و دارو به منظور تامین و توزیع مناسب دارو و تجهیزات و بستر سازی برای دسترسی به اقلام مورد نیاز با هزینه مناسب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار