معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی:

بالاترین سرمایه کشور انسان های متعهد و متخصص آن کشور هستند

بجنورد (پانا)- معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی در مراسم تجلیل از دانش آموزان برگزیده المپیادهای کشوری اولین دوره جشنواره ها ،مسابقات علمی و پژوهش سراها استان خراسان شمالی گفت: بالاترین سرمایه کشور ،انسان های متعهد و متخصص آن کشور هستند .

کد مطلب: ۱۱۶۹۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
بالاترین سرمایه  کشور انسان های متعهد و متخصص آن کشور هستند

به گزارش پانا، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی گفت : انسان های متعهد و متخصص مسیر بالندگی توسعه را، برای هر کشوری رقم می زنند در واقع واژه توسعه با توسعه منابع انسانی یک کشور برابری می کند.

علی بیک زاده ادامه داد: بستر توسعه از دوره مهد کودک شروع می شود و در سن کم نهادینه می گردد که در بزرگسالی به انسان های متخصص تبدیل می شوند .

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی گفت: اقدامات ارزشمند در حوزه آموزش وپرورش و تربیت دانش آموزان نخبه ،نشان از این دارد که بالاترین و مهم ترین سرمایه کشور، انسان هاو نیروی متعهد و متخصص است که هر کشوری با اتکا به نیروهای متخصص می تواند قدرتمند گردد و نیروی انسانی متخصص می تواند با اعتبار بخشی به کشورش ، مسیر ارزشمند را طی کند .

مدیر کل اموزش وپرورش خراسان شمالی در ادامه این مراسم گفت: آموزش وپرورش و کشور به وجود دانش آموزان و سازندگان آینده کشور نیاز داردو جامعه ای رشد نمی کند مگر به دست دانش آموزان موفق ،که در این راستا به عنوان مثال تعداد 100 نفر از دانش آموزان در استان ، مجلس دانش آموزی را تشکیل داده اند و این نشان از این است که دانش آموزان می توانند موانع و مشکلات را منتقل کرده و راهکار ارائه نمایند.

مهدی مودی با اشاره به اینکه ،هر دانش آموز باید یک نقش اجتماعی را داشته باشد ،گفت :حس مسئولیت پذیری باید از دوران پیش دبستانی آغاز گردد و هر دانش آموز حداقل یک مهارت را یاد بگیرد زیرا کشور به مهارت های مختلف نیاز دارد .

مدیر کل آموزش وپرورش خراسان شمالی ادامه داد: هر مدرسه کانون تربیتی محله است و موجب رشد و پیشرفت همه جانبه محله است.

مودی با اشاره به اینکه دانش آموزان قلب آموزش وپرورش هستند ،گفت: دانش آموزان ما باید نو آوری داشته باشند و ایده بدهند و کمک کنند تا مدارس ما به مدرسه زندگی تبدیل شود چرا که همه قابلیت ها در دانش آموزان ایجاد می شود .

وی به تقویت فرهنگ پژوهشگری و تحقیق تاکید کرد و گفت: تا کنون هشت تفاهم نامه با معاون فن آوری و ریاست جمهوری منعقد گردیده است که تا مهر 1400 چهارمین مرکز آزمایشگاه سلول های بنیادین در کشور در شهرستان بجنورد افتتاح و تجهیز خواهد شد.

مدیر کل آموزش وپرورش خراسان شمالی اظهار کرد: دو شاخص مهم در آموزش وپرورش وجود دارد ، اول اینکه توسعه عدالت اجتماعی که در استان ما ، تعداد 195 مدرسه 10 نفره و تعداد 96 مدرسه 5 نفره و 3 مدرسه یک نفره وجود دارد و در کل 180 هزار و دویست و سی و هشت دانش آموز در استان تحصیل می کنند که 99/26 صدم در حوزه ابتدایی در حال تحصیل هستند که نشان از این است که حتی از یک دانش آموز هم برای تحصیل نباید غافل شویم .

مودی ادامه داد: شاخص دوم در آموزش وپرورش ،کیفیت آموزشی است که باید به کل دانش آموزان کیفیت آموزشی انتقال داده شود تا توانمند بار آیند و باید استعدادهایشان را شناسایی کرده و برنامه ریزی کنیم.

وی در پایان افزود : در استان ما تعداد 3900 نفر دانش اموز مورد حمایت بنیاد نخبگان هستند و 810 نفر نیز با کمک استانداری با بسته حمایتی ،حمایت می کردند.

خبرنگار پانا :منیژه عباسپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار