مشکل حقوق بازنشستگان «ایران ایر» با موافقت نوبخت حل شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعطای کمک‌های مالی به صندوق بازنشستگی هما موافقت کرد و گفت درهای سازمان برنامه و بودجه به روی بازنشستگان باز است و هیچ بازنشسته‌ای نباید شب عید ناراضی باشد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مشکل حقوق بازنشستگان «ایران ایر» با موافقت نوبخت حل شد

به گزارش سازمان برنامه و بودجه، با وجود توافق سازمان برنامه و بودجه کشور با «ایران ایر» مبنی بر کمک به صندوق بازنشستگی هما، جمعی از بازنشستگان این ایرلاین ظهر امروز مقابل سازمان برنامه تجمع کردند.

رییس امور راه و ترابری در دیدار با تجمع کنندگان از دستور نوبخت برای پرداخت حقوق بازنشستگان براساس پیشنهادات شرکت هواپیمایی هما خبر داد و گفت: وی دو جلسه با رییس این شرکت و مدیران صندوق بازنشستگی آن ملاقات داشته و تاکید شدکه شب عید هیچ بازنشسته‌ای نباید ناراضی باشد.

«نعمت‌الله ترکی» معاون وزیر راه نیز در این جلسه وعده داد که مشکلات صدور احکام اداری بازنشستگان را پیگیری کند و همسان‌سازی حقوق آنها نیز اجرایی شود.

در ماه‌های گذشته بازنشستگان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به دلیل عدم پرداخت معوقه‌ها معترض بودند.

همچنین با موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه، مشکلات مربوط به کمک فوری سازمان برنامه و بودجه به «هما» جهت تأمین نقدینگی پرداخت‌های قبل از پایان سال و نیز لحاظ کردن کمک به صندوق بازنشستگی «هما» در آئین‌نامه اجرایی بند «و» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برای حقوق‌های سال آتی، مرتفع خواهد شد.

براساس این گزارش، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر ۲۳ هزار حقوق‌بگیر دارد که ۱۳ هزار نفر آنها بازنشسته هستند. به علاوه این‌ها، چند صد نفر نیروی شرکت‌های خدماتی و اقماری ایران ایر هستند که به صورت پیمانکاری برای این شرکت کار می‌کنند و پرداخت حقوق آن‌ها نیز بر عهده این شرکت دولتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار