ضابطیان قصه زندگی مردم را می سازد

تهران (پانا) - «منصور ضابطیان» اعلام کرد که «رادیو هفت» در نوروز پخش نمی‌شود اما با برنامه نوروزی «محاکات» قصه زندگی مردم ساخته خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
ضابطیان قصه زندگی مردم را می سازد

«رادیو هفت» از آن جمله برنامه‌های تلویزیونی است که در زمان پخش با توجه به قالب ترکیبی و عامه‌پسندش با همراهی مخاطبان روبرو شد و خبر بازگشتش به جدول پخش شبکه آموزش هم‌زمان با شب یلدای کرونا زده اتفاق خوبی بود.

هدف از «رادیو هفت» آرامش مردم در ایام کروناست

منصور ضابطیان درباره هدف از پخش این برنامه تلویزیونی به پانا گفت: «هدف اصلی برنامه «رادیو هفت» ایجاد آرامش بین بینندگانش است. هدف مان از شروع دوباره پخش این برنامه این بود که در شب‌های بلند زمستان با توجه به اینکه مردم با مسئله کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کنند، قدری به مردم آرامش بدهیم و خداراشکر این مهم انجام شد تا این روزها که آخرین روزهای پخش این برنامه را پشت سر می‌گذاریم.»

«رادیو هفت» ایام نوروز پخش نخواهد شد

منصور ضابطیان با اشاره به اینکه در ایام نوروز «رادیو هفت» پخش نخواهد شد، افزود: «قرارداد این برنامه با شبکه آموزش تا پایان سال است و درمورد آن‌طرف سال هم‌صحبتی نشده و توافقی هم نشده است. اگر شبکه اعلام نیاز کرد و شرایط فراهم بود در خدمت مردم خواهیم بود.»
ضابطیان درباره تغییرات این برنامه عنوان کرد: «این برنامه یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های شبکه آموزش بود و این نشان می‌دهد که با توجه به آرامش بخشی این برنامه لزومش احساس می‌شد. با توجه به شرایط کرونا ناگزیر تغییراتی در فرم داشتیم برای مثال دیگر نمی‌شد استودیویی داشته باشیم که هنرمندان را دعوت کنیم درنتیجه ویدیوها از منزل خود هنرمندان ضبط می‌شد و به برنامه می‌رسید. همچنین آیتم حضور کودکان هم به دلیل کرونا حذف شد چون امکان آوردن کودکان را نداشتیم.»

در برنامه «محاکات» مجری هستم

ضابطیان با اشاره به فعالیت‌های نوروزی‌اش گفت: «یک برنامه‌ای برای شبکه دو دارم که مجری برنامه هستم. نامش «محاکات» است. البته این برنامه همچنان در حال ساخت است اما هدف این است که در نوروز پخش شود.»
او افزود: «برنامه «محاکات» مسابقه‌ای بزرگ برای حکایت گری و روایت داستان‌های زندگی است.این مسابقه یک چالش دوست‌داشتنی و صمیمی از حکایت‌هایی است که روایتگر آن خود مردم هستند.»

ضابطیان اظهار کرد: «برنامه «محاکات» ماجرای زندگی آدم های معمولی اطرافمان است، ماجراهای زندگی افرادی که در مسیر زندگی با فراز و فرودهایی مواجه شده اند که همین امر قصه آن ها را شنیدنی و جذاب کرده است. خیلی از این آدم ها را ما اطراف خودمان دیدیم و «محاکات» به دنبال این است که ببیند چگونه قصه ها را می تواند به تصویر درآورد و تا چه اندازه داستان زندگی افراد قابلیت تبدیل شدن به یک فیلم ، سریال یا یک اثر ادبی را دارد.»

قصه زندگی مردم ساخته می‌شود

ضابطیان با اشاره به محتوای این برنامه نوروزی گفت: «در این برنامه آدم‌ها می‌آیند و قصه‌های زندگی‌شان را تعریف می‌کنند. درنهایت و در برنامه آخر تصمیم می‌گیرند که کدام‌یک از قصه‌های طرح‌شده به درد ساخت فیلم یا سریال یا رمان می‌خورد. روایت‌های انتخاب‌شده درنهایت در اختیار متخصصین گذاشته می‌شود تا آن کار کنند. در این برنامه عده‌ای کارشناس هستند که تصمیم می‌گیرند کدام روایت‌ها انتخاب شود و من فقط نقش مجری را دارم.»

مسابقه «محاکات» رقابتی با حضور هیئت داوران و تماشاچیان است که از تعاملات متعددی شکل می‌گیرد و می خواهد با معرفی منابع ادبی، اهمیت حکایت‌گری را روشن‌تر کند زیرا باور دارد قصه، قدرت تاثیرگذاری فراوانی دارد. نخستین قسمت این مجموعه ، ششم اسفند و در شب میلاد مولی الموحدین (ع) از شبکه دو سیما روی آنتن رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار