اختصاص ۵۰۰ میلیار د تومان اعتبار برای حوزه تولید و صنعت استان اردبیل

اردبیل(پانا) - وزیر صمت از اختصاص ۵۰۰ میلیار د تومان اعتبار برای حوزه تولید و صنعت دراستان اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص ۵۰۰ میلیار د تومان اعتبار برای حوزه تولید و صنعت استان اردبیل

علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت درجریان سفر به استان اردبیل و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: شرکت ایمیدرو نیز در استان اردبیل سرمایه گذاری خواهد کرد.
او از تنظیم بازار و برنامه ریزی برای کاهش قیمت‌ها در آستانه عید خبر داد.
آیت ا... سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل هم خواستار راه اندازی صنعت‌های مادر و سرمایه گذاری‌های بزرگ در استان اردبیل شد و گفت: نیاز است در این زمینه اقدامات اساسی و عملی انجام شود.
او بر ایجاد سرمایه گذاری‌های کلان در استان اشاره کرد و افزود: باید توزیع ثروت و بودجه به طور عادلانه انجام شود تا شاهد مهاجرت‌ها و آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم نباشیم.
عاملی گفت: باید تحریم‌ها به فرصت تبدیل شود و با آینده نگری تکنولوژی‌های نوین در کشور ایجاد شود و صنایعی فراهم شود تا از خام فروشی محصولات جلوگیری شود.
موسوی، بدری و جهانگیرزاده نمایندگان استان هم خواستار اهتمام ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رونق اشتغال و اقتصاد و صنعت استان شدند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در جریان بازدید از واحد صنعتی شهرستان گرمی گفت: هر چند شهرستان گرمی جز ۳۱ شهرستان محروم کشور است اما این منطقه با داشتن نیروی انسانی جوان و حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به سرعت می‌تواند از محرومیت خارج شود.

او تصریح کرد: قطعاً در مسیر توسعه صنعتی شهرستان گرمی تلاشمان را انجام خواهیم داد تا به هر شکل ممکن با پشتیبانی‌ها و تأمین امکانات مورد نیاز زمینه شکوفایی اقتصادی در این منطقه فراهم آید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سفر به استان اردبیل بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح صنعتی با همکاری و مشارکت بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید که این طرح‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری ظرفیت خوبی برای تحول در این استان است.

رزم حسینی افزود: معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شدند تا با حضور مستمر در مناطق مختلف استان به ویژه شهرک‌های صنعتی و همچنین تعامل با بانک‌های عامل موانع پیش روی تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را برطرف کنند که قطعاً در نشستی که در تهران خواهیم داشت به دنبال راهکاری برای حل مشکلات واحدهای صنعتی گرمی خواهیم بود.

او در ادامه گفت: دبیر ستاد رفع موانع تولید با سفر اختصاصی به گرمی مشکلات واحدهای صنعتی به ویژه نارسایی‌های بانکی را مورد بررسی قرار خواهند داد تا زمینه حل مشکلات با پرداخت تسهیلات کم بهره فراهم آید.

رزم حسینی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت متعهد است تا به شهرستان گرمی رسیدگی جدی در توسعه واحدهای صنعتی را انجام دهد تا هر چه سریع‌تر این شهرستان از محرومیت خارج شود.

او به ارائه الگوهای اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی جوامع محلی اشاره کرد و افزود: در فروردین سال آینده با مشارکت یک شرکت فعال در بخش خصوصی تلاشمان بر این خواهد بود تا توانمندسازی جوامع محلی را به مانند الگوی موفق قلعه گنج در گرمی شاهد باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در جزیان سفر خود به استان اردبیل، از طرح تولید کاغذ و مقوا در ناحیه صنعتی پارس آباد بازدید کرد.

علیرضا رزم‌حسینی در این بازدید از نزدیک در جریان مهمترین مسائل، ظرفیتها، مشکلات و روند تولید در این شرکت قرار گرفت.

او همچنین از خطوط مختلف تولید و بخش‌های مختلف این واحد تولیدی و صنعتی بازدید کرد و با کارکنان، دست‌اندرکاران و کارگران این شرکت به گفتگو پرداخت.

این واحد صنعتی در زمینه تولید کاغذ و مقوا از ضایعات فعالیت می‌کند و ظرفیت تولید سالیانه ۴۰۰ تن را دارد.
واحد تولید کاغذ و مقوا از ضایعات در زمینی با زیربنای ۲۵۰۰ متر مربع در ناحیه صنعتی پارس آباد مستقر است و در راستای ایجاد اشتغال، جلوگیری از هدررفت ضایعات کاغذ، تامین نیاز داخلی و جلوگیری از خروج ارز، اثربخشی دارد.
سرمایه گذاری انجام شده در این واحد ۱۰ میلیارد تومان است که زمینه اشتغال ۲۰ نفر را فراهم آورده است. این واحد با افزایش اشتغال، قرار است که شاغلان خود را به زودی به ۴۰ نفر برساند.

همچنین ساخت واحد تولید لبنیات در ناحیه صنعتی پارس آباد با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار