حاج‌علی‌اکبری: بچه‌های دهه‌ هشتادی ظرفیت‌شان به‌مراتب شگفت‌انگیزتر از دهه هفتادی‌ها است

تهران (پانا) - نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان در نشست صمیمی با مسئول و کادر اتحادیه استان گیلان گفت که بچه‌هایی  که ما امروز به عنوان دهه‌ هشتادی می‌شناسیم ظرفیت‌شان به‌مراتب شگفت‌انگیزتر از دهه هفتادی‌ها است. رهبر عزیز و عالی‌قدرمان چشم امیدشان به این نسل جدید است.

کد مطلب: ۱۱۶۹۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
حاج‌علی‌اکبری: بچه‌های دهه‌ هشتادی ظرفیت‌شان به‌مراتب شگفت‌انگیزتر از دهه هفتادی‌ها است

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه در نشست صمیمی با مسئول و کادر اتحادیه استان گیلان ضمن یادآوری بهره‌مندی از ادعیه و اعمال مربوط به ماه مکرم رجب، دعای «اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُكَ صَبْرَ الشَّاكِرِینَ لَكَ وَ عَمَلَ الْخَائِفِینَ مِنْكَ وَ يَقِینَ الْعَابِدِینَ لَكَ» را دعایی جامع برشمردند وگفت: سه مسئله در این دعا مطرح می‌شود که انسان مومنِ سالکِ منازل انسانیت و منازل قُرب باید این سه مسئله را از خدای متعال بخواهد. این سه مسئله عبارت است از: صبر شاکران، عمل خائفان، یقین عابدان.

وی ادامه داد: برای انسان راه میانبر رسیدن به یقین، عبادت عاشقانه است. اگر می‌خواهد عبادت کند عاشقانه باشد، اگر می‌خواهد محبت کند عاشقانه و از سر شوق باشد. وقتی در تشکیلات به نوجوان‌های دسته گل خدمت می‌کند عاشقانه باشد و عاشقانه خدمت کند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خدمتگزاری در اتحادیه را توفیقی بزرگ برشمرد و بیان داشت: خدمت به این نسل جدید از راه رسیده توفیق بزرگی است که خداوند به شما کرامت کرده است و بهتر این است این توفیق قرین یک حرکت سازماندهی شده و دارای قواعد باشد یعنی این خدمت در یک بافت تشکیلاتی انجام گیرد و حالا اگر این تشکل روی موازین استوار شده باشد، اگر از جنس تقوا باشد، اگر نقطه مرکزی اتصال به ساحت ولایت و امامت داشته باشد که چه بهتر. این فرصتی است که خداوند متعال به شما و بنده کرامت کرده است. ان‌شاءالله باید شاکر باشیم و قدر بدانیم.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری با اشاره به حساسیت مقطع کنونی، بیان داشت: این مقطع به‌جهت موقف حقیقتاً فوق‌العاده‌ است و بچه‌هایی که ما امروز به عنوان دهه‌ی هشتادی می‌شناسیم ظرفیت‌شان به‌مراتب شگفت‌انگیزتر از دهه هفتادی‌ها است. رهبر عزیز و عالی‌قدرمان چشم امیدشان به این نسل جدید است.

وی گفت: خداوند تبارک و تعالی نسلِ بعدِ نسل در چرخه انقلاب اسلامی به ودیعت گذاشته است، این گنج‌های الهی در این نسل‌ها به ودیعت گذاشته شده است.

نماینده مقام معظم رهبری در ادامه به مأموریت ویژه‌ی اتحادیه پرداخت و بیان نمود: مأموریت ویژه‌ی اتحادیه اکتشاف و استخراج این گنجینه‌ها و الطاف الهی است که در بچه‌های دهه هشتادی به ودیعت گذاشته شده است. این کار از یک مجموعه چابک و سرحال و دارای دسترسی به آن منبع عظیم مانند اتحادیه برمی‌آید. یعنی باید کسی باشد که به آن منبع عظیم دسترسی داشته باشد و در عین حال گرفتار تکلّف و خرج و مخارج و درگیری‌ها و ابتلائات عادی و جاری نباشد و ضمناً مبانی استوار داشته باشد و نسبت‌اش با امام مسلمین نسبت امین باشد. این ها این ویژگی‌هایی است که به‌حمدالله و به لطف خدای متعال در اتحادیه موجود است. این را باید قدر دانست. لذا رسالت ما و مسئولیت ما مسئولیت بزرگی است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی علی اکبری خاطرنشان کرد: این نسل که اکنون ما با آن مواجه هستیم بنا است بار تحقق تمدن نوین اسلامی را به عهده بگیرند و خدای متعال از خزانه غیبی خودش این نسل را شارژ کرده و به آن این استعداد را داده برای بر دوش گرفتن آن بار بزرگ. رهبر عزیز و عالی‌قدرمان در مواقع مختلف این را می‌گویند و می‌فرمایند این شما هستید که باید این بار تمدن را به دوش بگیرید.

نماینده مقام معظم رهبری گفت: اصل مسئله این است که به این مأموریت بزرگ و به اینکه در جامعه مخاطبان ما یک چنین رازی هست ایمان بیاوریم. این بچه‌ها را رصد و شناسایی کنید، گرامی بدارید، تکریم کنید، برای این بچه‌ها میدان فراهم کنید و به ایشان اعتماد کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار