برگزیدگان چهارمین جشنواره «نوج» معرفی شدند

ساری (پانا) - چهارمین جشنواره استانی شعر تبری «نوج» با معرفی برگزیدگان، به کار خود  پایان داد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزیدگان چهارمین جشنواره «نوج» معرفی شدند

آیین پایانی چهارمین جشنواره شعر تبری نوج با بزرگداشت شاعر شعر بومی مازندران و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره زنده یاد رحمت اله حسن پور سوادکوهی در سالن آمفی‌تاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه برگزار شد.

در این مراسم عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، زبان را نقطه اتصال فرهنگ و تاریخ یک قوم دانست و گفت: متاسفانه زبان تبری گستره آن از مرز خراسان شمالی آغاز و استان های گلستان، مازندران، سمنان، شمال تهران و قزوین را در بر می گیرد در معرض تهدید جدی قرار دارد و اگر در راه حفظ و زنده نگاه داشتن این زبان کهن نکوشیم ، نسل آینده فقط در کتاب های تاریخی باید نام آن را بیابند.

زارع تصریح کرد: با نگاه ویژه به فرهنگ و زبان و آیین های تبری باید از اصالت و پیشینه و فرهنگ خود دفاع کنیم و این وظیفه شاعران و پژوهشگران تبری را بیشتر می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: مازندران در مسیر ۳۰ میلیون گردشگر سالانه است که حضور آنان شاید تهدیدی برای فرهنگ و آیین بومی مازندران باشد که باید این تهدید را به فرصت شناساندن فرهنگ و تمدن این سرزمین کهن تبدیل کرد.

زارع ضمن سپاسگزاری از برگزار کنندگان و حامیان این جشنواره گفت: ۴۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره رسید که جای خرسندی است و اشعار برگزیده باید در گستره رسانه ای و فضای مجازی انتشار داده شود تا این فرهنگ و زبان به نسل امروز انتقال یابد زیرا اگر فرهنگ بومی را بتوانیم حفظ کنیم بسیاری از تهدیدهای فرهنگی تبدیل به فرصت می شود.

آیین تجلیل از زنده یاد استاد رحمت اله حسن پور با اهدا لوح سپاس و تندیس جشنواره به همسر وی و رونمایی از کتاب مجموعه آثار منتخب جشنواره انجام و برگزیدگان جشنواره نیز معرفی و تقدیر شدند.

برگزیدگان چهارمین جشنواره استانی شعر تبری نوج به این شرح معرفی شدند.

*بخش آزاد جوانان به ترتیب رتبه:
1-نرگس زارع(ساری) 2-علی امین زاده (آمل) 3-روح الله نظرنژاد (نکا) 4-داریوش مقصودی (نوشهر) 5-سمیرا(معصومه) رمضانی (محمودآباد) 6-قاسمعلی یعقوبی(ساری)

*تقدیری های بزرگسال به ترتیب رتبه:
1-قاسمعلی علی زاده افروزی (آمل) 2-علی مراد محمد (قائمشهر) 3-سارا اصغری (سوادکوه)

*بخش دفاع مقدس به ترتیب رتبه:
1-کاظم صداقتی (سوادکوه) 2-سمانه ناسوتی (محمودآباد) 3-رزیتا یعقوبی (بابلسر)

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار