اعلام فرایند صدور چک در قانون جدید

تهران (پانا) - سخنگوی اجرایی قانون جدید چک با بیان اینکه در قانون جدید چک، فرایند صدور چک و شرایط دریافت دسته چک تغییر کرده است، می‌گوید برای تخصیص دسته چک‌های جدید به متقاضی آنها، فرد نباید چک برگشتی، احکام قضایی مانند ورشکستگی و بدهی و غیره داشته باشد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
اعلام فرایند صدور چک در قانون جدید

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، آمنه نادعلی زاده توضیحاتی را درباره قانون جدید چک ارائه کرد و افزود: رنگ این چک ها صورتی و بنفش رنگ است و عبارت «کارسازی این چک منوط به ثبت صدور، دریافت و انتقال آن در سامانه صیاد است.» بر روی آن درج شده است.

وی اظهار کرد: برای تخصیص دسته چک‌های جدید به متقاضی آنها، فرد نباید چک برگشتی، احکام قضایی مانند ورشکستگی و بدهی و غیره داشته باشد.

نادعلی زاده خاطرنشان کرد: شرایط صدور چک نیز تغییر کرده است. به این معناکه مشتری دسته چکی را که از بانک دریافت می‌کند، برای صدور ضمن تکمیل فیزیک چک، اطلاعات مربوط به «تاریخ سررسید»، «مبلغ» و «اطلاعات هویتی ذینفع» را نیز در سامانه صیاد ثبت کند. از طرفی گیرنده چک نیز باید به سامانه صیاد مراجعه کرده و ضمن استعلام موارد، اطلاعاتی را که در سامانه صیاد ثبت شده را با اطلاعات مندرج در برگه چک مقایسه کند و در صورتی که مشکلی نداشت، مراتب تأیید خود را اعلام کند.

سخنگوی اجرایی قانون جدید چک گفت: چک های جدید نباید در وجه حامل صادر شوند، و نام گیرنده باید در متن چک درج و کدملی گیرنده در سامانه صیاد ثبت شود.

وی اظهار کرد: در انتقال چک نیز گیرنده چک برای انتقال چک به نفر دیگر باید به سامانه صیاد مراجعه کند، کدملی گیرنده جدید را در سامانه صیاد ثبت کند. گیرنده جدید نیز باید به سامانه صیاد مراجعه کند و از صحت کدملی خود که در سامانه صیاد درج شده، اطمینان حاصل کند و آنگاه چک را تأیید و دریافت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار