اثرگذاری مناظره، در همراه کردن دیگران با خود است

شیراز(پانا)- معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس در حاشیه برگزاری مرحله نهایی مناظره دانش‌آموزی گفت در مناظره‌ها شاهد بودیم که دانش‌آموزان تحمل خوبی نسبت به یکدیگر داشتند و صبور بودن و مدارا کردن را پیشه کردند و در گفتمان هایشان از اصول منطقی و استدلال قوی از منابع خوب استفاده کردند.

کد مطلب: ۱۱۶۹۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
اثرگذاری مناظره، در همراه کردن دیگران با خود  است

به گفته جهانبخش بانشی، مناظره زمانی می‌تواند موفقیت را به همراه داشته باشد که با یک استدلال قوی، دیگران را با ما همراه کند و در این مرحله از مسابقات هم دانش‌آموزان موافق و مخالف سعی‌شان بر این بود که با استدلال صحبت کنند.
او ادامه داد: حاکم بودن فضای اخلاقی و رعایت اصول اخلاق از شاخصه‌های مسابقه مناظره است و نباید فراموش کنیم که در مناظرات دانش‌آموزی به دنبال یک فرهنگ سازی درست هستیم که بتوانیم یک راهبرد مطلوب را به جامعه ارائه دهیم.
او اظهار کرد: امروزه می‌بینیم که بالاخص در فضای مجازی شاخصه‌های یک مناظره و گفت‌وگو به درستی رعایت نمی‌شود، اما در مناظره‌ دانش‌آموزی ما فضا سالم است و سعی داریم دانش‌آموزان را به گونه‌ای تربیت کنیم که با رعایت اصول اخلاقی بتوانند گفت‌وگو کنند.

نخستین دوره مناظره دانش‌آموزی فارس پس از یک ماه مناظره بین ۱۷ تیم دانش‌آموزی با برگزاری مرحله نهایی این مناظره‌ها امروز به پایان رسید.

مرحله نهایی این مناظره با موضوع تنوع در مدارس بین دو تیم دختران ناحیه یک شیراز و کوهمره نودان و پس از آن تیم‌های پسران ناحیه یک شیراز و اقلید با موضوع استفاده از تلفن همراه در مدارس امروز برگزار شد و هریک از دو تیم در دو گروه با هم به مناظره پرداختند.

در پایان با نظر هئیت داوران تیم پسران ناحیه یک شیراز به سرمرستی حسن همیشه بهار و با حضور دانش‌آموزان یاشار طاریان، مهدی افسری، پرهام بوستانی و محمد هادی شقاقیان و تیم دختران کوهمره‌نودان به سرپرستی خانم ناهید رزمجویی و با حضور دانش‌آموزان زهرا مختاری، ندا حسینی، آنیتا زارعی و فاطمه بهمنی موفق به کسب رتبه نخست این دوره از مناظره‌ها شدند و تیم دختران ناحیه یک شیراز به سرپرستی زهرا عظیمی و با حضور مبینا گودرزی، ریحانه قاسمی، هستی شیخی و اسما رستمی و تیم پسران اقلید به سرپرستی با حضور دانش‌آموزان امیرحسین صفری، علیرضا جمشیدی، سعید حیاتی و امین توکلی مقام دوم این مناظره‌ها را از آن خود کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار