مسئولیت پذیری اکسیر جامعه در ارتقای فرهنگی است

رشت ( پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت نوعدوستی، احترام به والدین و مسئولیت پذیری از مهم ترین مولفه های تربیتی است که مربیان پرورشی در انتقال این مفاهیم به دانش آموزان نقش تعیین کننده ای برعهده دارند.

کد مطلب: ۱۱۶۹۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
مسئولیت پذیری اکسیر جامعه در ارتقای فرهنگی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمود قاسم نژاد در مراسم گرامیداشت تأسیس نهاد امورتربیتی که در مدرسه حضرت فاطمه (س) ناحیه ۲ برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به عنوان معماران امور تربیتی در نظام آموزش و پرورش کشور اظهار کرد: معلمان به عنوان گروه های مرجع در جامعه نقش مهمی در تحول فرهنگی به عهده دارند و مربیان امور تربیتی پیشقراولان این نقش الگویی محسوب می شوند.

وی با اشاره به ضرورت انتقال برخی مفاهیم مانند: نوع دوستی، احترام به والدین و مسئولیت پذیری به دانش آموزان خاطرنشان کرد: خانواده و آموزش و پرورش دو نهادی هستند که نقش مهمی در جامعه پذیری دانش آموزان و اشاعه ارزش ها ایفا می کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان خاطرنشان کرد: خانواده ها با مسئولیت پذیری و تعهد می توانند در گسترش فرهنگ دینی در بین فرزندان نقش موثر داشته باشند و کم توجهی به این مفاهیم در جامعه امروز موجب نگرانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این آیین گفت: مربیان پرورشی نقش مهمی در تزکیه دانش آموزان دارند و با همدلی خانه و مدرسه می توانیم به اهداف عالیه تأسیس نهاد امور تربیتی دست یابیم.

رحمتی با اشاره به شیوع کرونا و برخی محدودیت های پیش آمده اظهار کرد: به گفته برخی صاحب نظران کرونا بزرگترین چالش قرن است ولی خوشبختانه بسیاری از فعالیت های آموزشی و تربیتی نه تنها متوقف نشده بلکه از طریق فضای مجازی و شبکه شاد پیگیری شده است.

وی با تقدیر از تلاش های مربیان و معلمان در دوره شیوع این بیماری مهلک اظهار کرد: تولید محتواهای تربیتی، آموزشی و ورزشی سبب ارتقای آموزش دانش آموزان در فضای مجازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد مریم اسماعیل نژاد که اهدای عضو انجام داد اظهار کرد: این مربی پرورشی حتی با مرگ زندگی بخش خود به ما درس نوع دوستی داد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان نیز با اشاره به توجه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به ساحت های ۶ گانه تعلیم و تربیت گفت: جوان گرایی، آشنایی به فناوری های نوین، استفاده از زبان هنر و اصالت نگرش مکتبی بر شیوه های اجرا از مفاهیمی است که در ارتقای فرهنگ و اندیشه دانش آموزان موثر است.

در آیین بزرگداشت هفته تربیت اسلامی با نمایش تصاویری از شادروان مریم اسماعیل نژاد و مرحوم میرحسین مومنی ( معاون پرورشی و فرهنگی اسبق آموزش و پرورش استان گیلان در سال های ۷۷ تا ۸۰) یاد و خاطره آنان گرامی داشته شد.

همچنین در پایان از آقایان: بصیر، موسوی فر، صفایی، اخلاقی و خانم ذکی پور به پاس خدمات ارزنده در سمت معاونت ادوار پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار