درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد نهال دشمنی برکن که رنج بی‌شمار آرد

دماوند(پانا)- مراسم روز درختکاری،در محل بوستان جنگلی شبلی در حاشیه کوه شیر با حضور سمن‌های دماوند، شامل انجمن عمران محیط زیست، هیأت کوهنوردی، انجمن رفتگران طبیعت و انجمن دانش‌آموختگان دماوند و واحد فضای سبز شهرداری دماوند و اداره منابع طبیعی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد نهال دشمنی برکن که رنج بی‌شمار آرد

علیرضا بابکی از مسئولین انجمن عمران محیط زیست دماوند در این باره در گفت و گو با خبرنگار پانا بیان کرد: انجمن عمران محیط زیست دماوند، که در سال ۱۳۸۵ در فرمانداری به ثبت رسید از یک ماه پیش برای روز باشکوه درختکاری برنامه‌ریزی کرد که با کمک سمن‌های دماوند در بوستان جنگلی شبلی واقع در دامنه کوه شیر درختکاری انجام دهد، بعد از هماهنگی ‌های لازم با معاونت فضای سبز شهرداری و تعیین محل و انتخاب نهال‌های بومی به همه سمن‌های دماوند اطلاع‌رسانی شد.

او گفت: در این مراسم حدود ۱۵۰ اصله نهال که شامل بادام، سنجد، ارغوان، عرعر و سرو نقره‌ای بود کاشته شد و از روز قبل تانکر‌های آب و نهال‌ها و چاله‌ها توسط کارگران شریف شهرداری مهیا شده بود.

بابکی اظهار کرد: سمن‌هایی که دعوت انجمن عمران محیط زیست را پذیرفته بودند عبارتند از، انجمن رفتگران طبیعت، هیات کوهنوردی دماوند، انجمن دانش‌آموختگان دماوند که با همکاری اداره منابع طبیعی و شهرداری دماوند این برنامه برگزار شد.

او در ادامه بیان کرد: برای این برنامه ساعت ۹:۱۵ صبح جمعه در کنار امام زاده شمس‌الدین محمد دماوند قرار تجمع گذاشته شد و ساعت ۹:۳۰ به طرف بوستان حرکت کرده و ساعت ۱۰ در محل مقرر، کنار استخر ذخیره آب، حاضر شدیم و درختکاری را آغاز کردیم.

علیرضا بابکی عنوان کرد: بیش از ۷۰ نفر از مردم علاقه‌مند به حفظ محیط زیست در مراسم حاضر شده بودند و تا ساعت ۱۲ موفق شدند بیش از ۱۵۰ نهال را در زمین غیر و آنها را آبیاری کنند، آبیاری این درختان از چشمه بالا دست همین بوستان تامین شده و انشاالله در سال‌های آینده شاهد انبوهی از درختان در این بوستان خواهیم بود.

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا قربانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار