منتجب‌نیا: دیدار پاپ و آیت‌الله سیستانی پاسخ مثبت به دعوت قرآن بود

تهران (پانا) - رسول منتجب‌نیا، دبیرکل حزب جمهوریت به دنبال دیدار تاریخی رهبر کاتولیک‌های جهان با آیت‌الله العظمی سیستانی در نجف اشرف، پیامی منتشر کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
منتجب‌نیا: دیدار پاپ و آیت‌الله سیستانی پاسخ مثبت به دعوت قرآن بود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حزب جمهوریت ایران اسلامی متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

کُلٌّ آمَنَ بِاللَّهِ وَمَلَائِکَتِهِ وَکُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لَا نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِهِ ۚ

حادثه بزرگ و افتخارآفرین دیدار پیشوای بزرگ مسیحیان جهان، پاپ فرانسیس با مرجع تقلید جهان تشیع، حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی در نجف اشرف، پیام‌آور وحدت و اشتراک تمامی پیروان ادیان آسمانی و آئین‌های ابراهیمی و پاسخی مثبت به فراخوان قرآن کریم «قُل یا أَهلَ الکِتابِ تَعالَوا إِلىٰ کَلِمَهٍ سَواءٍ بَینَنا وَبَینَکُم…» و درک ضرورت ارتباط پیشوایان ادیان توحیدی و گفتگوی مفید و ثمربخش آنها در برابر جهان استکبار که در راستای منافع غاصبانه خود همواره مفاهیم و ارزش‌های معنوی و انسانی را زیرپا می‌گذارد، تلقی خواهد شد.

به طور قطع تکرار و استمرار این دیدارها و گفتگوها، می‌تواند زمینه‌ساز قدرتی عظیم و متمرکز به نام و عنوان رهبران و پیشوایان ادیان الهی که پرچم‌دار عدالت و قسط جهانی و مبارزه همه جانبه با ظلم و استکبار، و حمایت قاطع از مظلومان و مستضعفان دنیا می‌باشند، قلمداد شود. چنانکه به دلالت روایات و ظهور آیات، در آخرالزمان چنین اتفاقی خواهد افتاد. ما این پدیده زیبا و امیدبخش را به فال نیک گرفته و از هر دو پیشوای بزرگ صمیمانه تقدیر و تشکر می‌نمائیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار