واکنش وزارت خارجه به اظهارنظر جنجالی محسن رضایی: نظر شخصی است

تهران (پانا) - وزارت امور خارجه با صدور اطلاعیه‌ای مجددا به اظهارات محسن رضایی اما این‌بار درباره سوریه و عراق واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
واکنش  وزارت خارجه به اظهارنظر جنجالی محسن رضایی: نظر شخصی است

روابط عمومی وزارت‌ امور خارجه در اطلاعیه‌ای با اشاره به اظهارات محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای درخصوص عراق و سوریه اعلام کرد: آنچه گفته شده است دیدگاه شخصی مصاحبه‌شونده بوده و با نگاه جمهوری اسلامی ایران فاصله دارد و ایران در همه موارد و مقاطع براساس اصل برادری به کمک دولت‌های عراق و سوریه شتافت که جلوه بارز آن را در مبارزه با داعش می‌توان دید.

اطلاعیه روابط عمومی وزارت‌ امور خارجه در ادامه افزوده است: ایران با درک خطر تروریسم بر منطقه و بنا به درخواست دولت عراق و سوریه برای مبارزه با داعش حضور پیدا کرد.

محسن رضایی در گفت‌و‌گویی که با فایننشال تایمیز داشته گفته است ما از ملت‌های منطقه که با تجاوز روبرو هستند، دفاع خواهیم کرد به شرطی که از ما بخواهند به آنها کمک کنیم. ما برقراری صلح و امنیت در منطقه را از وظایف خود می‌دانیم. هرچه منطقه ناامن باشد، خسارات وارده به تجارت ما نیز بیشتر خواهد بود. این کمک‌ها در چارچوب منافع ملی ایران خواهد بود. وی گفته است: از این به بعد، هر یک ریال که به هرکسی بدهیم، یک ریال را ادعا خواهیم کرد، زیرا اقتصاد برای ما بسیار مهم است. هیچ دلیلی وجود ندارد که ما به امنیت عراق و سوریه کمک کنیم و سپس ببینیم که سایر کشورها از مزایای اقتصادی بهره‌مند می‌شوند.

در چند روز گذشته نیز یکی دیگر از مصاحبه‌های محسن رضایی، جنجال‌های زیادی به دنبال داشت و حتی باعث صدور بیانیه‌ای از سوی وزارت امور خارجه شده بود. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با نشریه انگلیسی فایننشال تایمز اعلام کرده بود که ایران زمانی حاضر به مذاکره با آمریکا و قدرت‌های جهانی است که سیگنال روشنی دریافت کند. وی در این مصاحبه گفته بود: آنها باید به ما اطمینان خاطر دهند که همه تحریم‌های اعمال شده پس از برجام [توافق هسته ای ۲۰۱۵] در عرض یک سال لغو می‌شود و به ما می‌گویند برای این روند مذاکره کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار