در راستای گسترش تعاملات صورت گرفت؛

نشست مشترک بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و سازمان اوقاف و امور خیریه

زنجان (پانا) - مدیرکل بنیاد مسکن استان به همراه مهندس محمدی معاون عمران روستایی این نهاد، با حجت الاسلام کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان دیدار و گفتگو کردند.

کد مطلب: ۱۱۶۹۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
نشست مشترک بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و سازمان اوقاف و امور خیریه

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، در ابتدا خواجه ای به تشریح اقدامات و برنامه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان پرداخت و اظهار کرد: بنا به فرمان امام و بینش عمیق ایشان در تاسیس این نهاد انقلابی، خدمت به اقشار کم در آمد و محرومین هدف و رسالت اصلی این نهاد است.

وی به انعقاد تفاهم نامه بین بنیاد مسکن و سازمان اوقاف و امور خیریه استان اشاره کرد و افزود: در روستاها اراضی هستند که وقفی بوده و متعلق به اوقاف و با نیت موقوفی اداره می‌شود، به همین منظور و با تاکید گسترش فرهنگ وقف و حل مشکلات مردم در روستاها و شهرهای کشور این تفاهم‌نامه به امضا رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان یادآور شد: تفاهم نامه به منظور صدور اسناد مالکیت برای روستاهای اوقافی و تهیه و اجرای طرح های هادی روستاهای دارای املاک وقفی منعقد شده است و بنیاد مسکن به عنوان دستگاه تخصصی در زمینه اجرای پروژه های عمرانی سازمان اوقاف و امور خیریه همکاری لازم را انجام می دهد .

در ادامه حجت الاسلام کرمی ادامه داد: ما در روستاها و شهرهای کوچک، مشکلاتی را داشتیم، بدین‌معنا که مردم موقوفاتی را وقف کرده‌اند و باید به لحاظ احراز سند مالکیت تعیین تکلیف شوند. همچنین به دلیل اقتضائات زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باید تغییراتی به لحاظ فنی و مهندسی در روستاها و شهرهای کوچک ایجاد شود و ما باید حق و حقوق واقف را حفظ کنیم که خوشبختانه تاکنون بسیازی از این مشکلات با همکاری بنیاد مسکن حل شده است.

وی تصریح کرد: با تعامل مطلوبی بین این دو مجموعه، تلاش شده تا مردم روستاها و شهرهای کوچک که در اراضی و املاک روستایی ساکن هستند از عمران و آبادانی برخوردار شوند و امیدواریم با تلاش بیشتر بتوانیم خدمات ارزشمندی به محرومین جامعه ارائه کنیم و روز به روز شاهد توفیقات بیشتر باشیم.

گفتنی است در این جلسه در خصوص رفع مشکلات سند روستاهای وقفی و همچنین اراضی وقفی در محدوده طرح های هادی روستایی نیز تبادل نظر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار