معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۴:

طرح یاریگران زندگی، گامی در جهت عملیاتی کردن اهداف آموزش و پرورش و کاهش آسیب های مدرسه

تهران (پانا) - معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه 14، ضرورت اجرای طرح هایی مانند طرح یاریگران زندگی در مدارس را در راستای کیفیت بخشی فعالیت ها دانست که گامی در جهت عملیاتی کردن اهداف آموزش و پرورش و کاهش آسیب های مدرسه است.

کد مطلب: ۱۱۶۹۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح یاریگران زندگی، گامی در جهت عملیاتی کردن اهداف آموزش و پرورش و کاهش آسیب های مدرسه

مراسم اختتامیه طرح یاریگران زندگی، همراه با آیین درختکاری، در دو مدرسه، با حضور محمد رحیم؛ رئیس اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل شهر تهران، محمد عدل لاله؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه 14، سلیمی؛ کارشناس مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی منطقه 14 و کارشناس مسئولان و کارشناسان مشاوره، سلامت و تربیت بدنی برگزار شد.

در برگزاری اولین مراسم اختتامیه در دبیرستان جانبازان (متوسطه اول)، ابتدا نجار؛ مدیریت دبیرستان، در ارتباط با نام گذاری، نحوه تشکیل و فعالیت کانون یاریگران مدرسه توضیحاتی ارائه داد. وی گفت: کانون یاریگران ذهن شکوفای دبیرستان جانبازان، در جهت کاهش آسیب‌های فضای مجازی فعالیت کرده اند. وی همچنین، فضای مجازی را به غربت حقیقی تعبیر کرد.

در این مراسم، اعضای اصلی دانش آموزان و همکاران کانون یاریگران حضور داشتند، دانش آموزان با کارت و حمایل یاریگران زندگی، برنامه ای اجرا کردند.

هم چنین در طی این برنامه، کلیپ های کانون یاریگران مدرسه به نمایش گذاشته شد.

در ادامه، رحیم؛ رئیس اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل شهر تهران، ضمن تشکر از اعضای کانون و دست اندر کاران، در رابطه با اجزای کانون یاریگران زندگی که شامل ظرفیت سازی، بخش رشد مدار و بخش جامعه می باشد، مطالبی ارائه و همچنین به مداومت و پیگیری مداوم جهت ادامه کار کانون تاکید کرد.

عدل لاله؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه 14 در رابطه با ضرورت اجرای اینگونه طرح ها در مدارس در جهت کیفیت بخشی فعالیت ها صحبت کرد.

وی گفت: این طرح، گامی در جهت عملیاتی کردن اهداف آموزش و پرورش و کاهش آسیب های مدرسه است.

در ادامه از اعضای کانون یاریگران زندگی ذهن شکوفا تقدیر بعمل آمد.همچنین تندیس یاد بود یاریگران زندگی به میهمانان تقدیم شد. در انتها به شکرانه اجرا و نیز اتمام فعالیت کانون یاریگران زندگی «ذهن شکوفا»، چند نهال توسط رحیم، عدل لاله و دانش آموزان یاریگر کاشته شد.

سپس در دومین اختتامیه طرح یاریگران زندگی که در دبستان فردوس با حضور مسئولین برگزار شد، یکی از دانش آموزان عضو کانون یاریگران زندگی «همدلی»، نحوه اجرای فعالیت کانون را شرح داد. سپس سلمان نژاد؛ مدیریت دبستان فردوس و نیز قلایی؛ دبیر کانون، در رابطه با فعالیت و دستاورد های کانون صحبت کرد.

در ادامه، سلیمی؛ کارشناس مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی منطقه 14، ضمن تشکر از اعضای کانون یاریگران زندگی همدلی، در رابطه با دستاورد های با برکت و نیز حمایت جویی های گسترده این کانون توضیحاتی ارائه داد.

در پایان مراسم هم، رحیم؛ رئیس اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل شهر تهران از دست اندر کاران تشکر کرد و مراسم درختکاری به شکرانه این فعالیت، توسط میهمانان و دانش آموزان یاریگر اجرا شد.

*خبرنگار دانش آموز پانا، بیتا علیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار