فرهنگ‌سازی، کلید آسیب‌های مضامین مبتذل بر کودکان و نوجوانان

شهرری(پانا)- در شرایط کرونایی که بیشتر مردم در خانه‌ها مانده و از حضور در اماکن عمومی و اماکن پرجمعیت ممانعت می‌کنند، افراد به‌ویژه کودکان و نوجوانان از تلفن‌های همراه استفاده بیشتری دارند و فعالیت‌هایشان را در فضای مجازی دنبال می‌کنند؛ بنابراین لزوم توجه و نظارت بر مضامین موجود در این فضا، بیش از پیش احساس می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۶۹۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ‌سازی، کلید آسیب‌های مضامین مبتذل بر کودکان و نوجوانان

حضور فرزندان در فضای مجازی، اگر به درستی مورد استفاده و نظارت قرار نگیرد، قطعاً می‌تواند به آنها در سنین پایین آسیب‌هایی وارد کند و روح ‌آن‌ها را مورد خدشه‌‌ قرار دهد.

از سوی دیگر با توجه به تمامی موضوعات و مسائل موجود در فضای مجازی با هدف قرار‌دان فرزندان، می‌توان از این هجوم به عنوان جنگ فرهنگی نیز یاد کرد؛ افرادی که تلاش می‌کنند با قرار دادن موزیک‌ها و کلیپ‌هایی با مضامین مبتذل، باعث ساختار‌شکنی در یک جامعه شوند و هنجار‌هایی را در یک جامعه به وجود آورند، در حقیقت از عواقب این اهداف با خبر هستند؛ کسانی که قطعاً در کودکی خود حقار‌ت‌هایی را متحمل شدند و این حقارت‌ها باعث به وقوع پیوستن این مسائل فرومایه می‌شود.

پس از تماشا و شنیدن مکرر این مضامین غیر‌فرهنگی، ممکن است که برای هر فردی به‌ ویژه کودکان بسیار آسیب‌رسان باشد و در آینده بر شخصیت و چگونگی رشد نوجوانان اثر بگذارد و مسلم است که ساختارشکنی‌هایی را در سایر جامعه به وجود می‌آورد.

پس با نظارت هرچه بیشتر، فرهنگ‌سازی و ایجاد قوانین اخلاقی و از همه مهم‌تر، آموزش به جوانان در جهت ارتقای سطح آگاهی در آنها، به شکست پروژه‌های غیر اخلاقی شیادان فرهنگی کمک کنیم.

خبرنگار دانش‌آموز: سوگند رفیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار