معاون پرورشی وتربیت بدنی منطقه یک اعلام کرد:

برگزاری پویش عیدی برای همه، در منطقه یک

تهران(پانا)- معاون پرورشی وتربیت بدنی منطقه یک در آستانه آغاز سال نو و آخرین جشن نیکوکاری قرن از مشارکت بسیار خوب دانش آموزان خیر منطقه یک در پویش « عیدی برای همه » خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری پویش عیدی برای همه، در منطقه یک
فاطمه سید مومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه یک در گفت و گو با پانا در حاشیه مراسم نواختن زنگ نیکوکاری در مدرسه نرگس گفت: هر سال در اسفند ماه و در آستانه عید نوروز و بهار طبیعت، مردم مهربان و نیکوکار کشور ما همزمان با آغاز هفته احسان و نیکوکاری در همایشی عظیم که تبلور نوع دوستی، نیکوکاری و مهرورزی آنان است دست های پر محبت و عاطفه خویش را بر سر خانواده های نیازمند و کودکانشان می کشند.
وی افزود: مردم خیر، فرهنگیان ایثارگر و دانش آموزان منطقه یک همراه با سایر مردم فهیم ایران اسلامی برای نشاندن لبخند بر روی لبان همنوعان خود و در راستای پاک کردن چهره ی ناپسند فقر و درماندگی و کمک به افراد نیازمند و اقشار آسیب پذیر در پویش «عیدی برای همه» شرکت می کنند.
او در این پویش اظهار کرد: مدرسه نرگس با فعالیت های بسیار عالی در کمک به همنوعان، الگوی مناسبی برای دانش آموزان خیر است.
وی ضمن تشکر از مدیر و کادر و دانش آموزان مدرسه پویای نرگس اعلام کرد: دانش آموزان خیر این مدرسه عادی منطقه یک به صورت صد در صدی در پویش «عیدی برای همه» شرکت کرده اند.
سید مومن با اشاره به این نکته که نوع دوستی و کمک به همنوع از دیدگاه آیین الهی و جهانی اسلام امری ذاتی و فطری است گفت: کمک و تعاون به عنوان اصول اصلی نیکوکاری همراه با بخشندگی، عاملی می شود تا همگرایی اجتماعی در دانش آموزان با نوع دوستی تقویت شود.
فخرالزمان نیکنام؛ مدیر مدرسه نرگس در منطقه یک شهر تهران نیز، با اشاره به اهداف کلان سند تحول در تربیت، آموزش و پرورش تمام ساحتی دانش آموزان و با توجه به این مفهوم که عمل نیکوکاری به صورت نور الهی در قلب و سرشت انسان وجود دارد؛ بیان کرد: این مدرسه برای تمرین همدلی و کمک به همنوع، با کمک خیران خود در سیستان و بلوچستان نیز مدرسه ای را ساخت، در زمان سیل و زلزله به کمک افراد شتافت و به بچه‌های کار صبح رویش نیز کمک‌هایی کرد؛ خیران این مدرسه هدیه بسته های کمک معیشتی که شامل مواد غذایی و اقلام مورد نیاز خانواده های نیازمند بود را برای توزیع آماده کرده اند؛ همچنین قرار است لوازم التحریر مورد نیاز مدرسه ای در سیستان وبلوجستان نیز ارسال شود.
زهرا سیف؛ مدیر سازمان دانش آموزی و کانون رضوان که در این مراسم حضور داشت؛ با اشاره به این که در واقع خداوند متعال تمایل کمک کردن به همنوعان را به صورت یک شناخت در قلب هر بشری الهام کرده است گفت: هفته احسان و نیکوکاری، حرکت و همایشی ملی، جهت پاک کردن چهره ناپسند فقر و درماندگی و کمک به افراد نیازمند و اقشار آسیب پذیر جامعه است. بخصوص در این شرایط که جامعه با درگیری ویروس کووید 19 دچار مشکلات عدیده اقتصادی،اجتماعی،سلامتی و...است و قشر آسیب پذیر جامعه بیشتر تحت فشار قرار گرفته اند. جشن نیکوکاری، تجلی عشق و اکرام و روز پروانگی و پروانه شدن است و عاطفه مردم فهیم ایران در این جشن، ستودنی است.
وی در ادامه تصریح کرد: یاری و مهربانی از منش های سازمان دانش آموزی است که طبق آموزه های دینی از صفات پسندیده هر مسلمان است. پیشتاز و فرزانه همیشه و همه روز سعی در انجام کارهای خوب دارد و خود را یاور و مددکار دیگران می داند و به اطرافیان و دوستان و حتی افرادی را هم که نمی شناسد اگر نیاز به کمک داشته باشند، یاری می کند.
سیف افزود: پیشتازان منطقه با پیشتازی در کمک به همنوع سعی کرده اند در این شرایط بحرانی با روحیه همدلی و ایثار طعم شیرین بخشش و کمک به همه را احساس کنند.
سید مومن تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی قطعا با همکاری و مشارکت مردم نیکوکار منطقه می‌توانیم نقش موثری در شاد کردن دل نیازمندان در روزهای پایانی سال و آغاز سال داشته باشیم و عید را به خانه‌هایشان ببریم.
معاون پرورشی وتربیت بدنی منطقه یک در پایان یادآور شد: طبق هماهنگی‌های انجام شده با مدارس، مقرر شد تا برای همه نیازمندان تحت پوشش سبد کالا تهیه و بین نیازمندان توزیع شود.
گفتنی است زنگ نیکوکاری با حضور فاطمه سیدمومن؛ معاون پرورشی وتربیت بدنی، زهرا سیف؛ مدیر سازمان دانش آموزی و کانون رضوان وتعدادی از دانش آموزان پیشتاز به صورت نمادین در دبیرستان نرگس منطقه یک نواخته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار