در آئین افتتاحیه هفته سرود و نمایش مدارس عنوان شد:

هفته سرود و نمایش مدارس عامل تقویت و تحریک حس هنرجویی دانش آموزان است

مشهد(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آئین افتتاحیه هفته سرود و نمایش مدارس سراسر کشور این برنامه را عامل تقویت و تحریک حس هنرجویی دانش آموزان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
هفته سرود و نمایش مدارس عامل تقویت و تحریک حس هنرجویی دانش آموزان است

قاسمعلی خدابنده در آئین افتتاحیه هفته سرود و نمایش مدارس سراسر کشور که صبح امروز در کانون سراج ناحیه 7 مشهد گفت: هنر هر کشور شالوده ادبیات و فرهنگ آن کشور است و فرهنگ غنی و پربار هر ملت هنری اثرگذار و ماندگار به نمایش خواهد گذاشت، ادبیات و فرهنگ اصل، پایه و اساس حوزه های مختلف هنری است.

وی هنر را زبان ساده القای مفهوم دانست و گفت: تخیل، احساس و عاطفه و داشتن یک مفهوم چند معنایی از جمله ویژگی های مشترک حوزه های مختلف هنری است.

خدابنده با اشاره به تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر ساحت تربیت هنری و زیبایی شناسی، گفت: دستگاه تعلیم و تربیت برنامه ها و فعالیت های متنوع و متعددی را به منظور اجرا در سطح مدارس تدوین نموده است تا دانش آموزان علاوه بر آشنایی با مفاهیم هنری، در آینده خالق این آثار باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه برگزاری هفته سرود و نمایش مدارس کشور عامل تقویت و تحریک حس هنرجویی دانش آموزان است گفت: فعالیت های هنری علاوه بر رشد و توسعه روحیه کار تیمی، زمینه تقویت هویت ایرانی اسلامی دانش آموزان را فراهم می کند.

وی سرمایه گذاری در حوزه فعالیت های هنری در مدارس را عامل تقویت پشتوانه هنر ملی در آینده دانست و گفت: امیدواریم برگزاری هفته سرود و نمایش عامل ایجاد موج آفرینی در فضای مجازی شود که در آن راستا توجه و تاکید دانش آموزان، خانواده ها و همکاران به حوزه های هنری بیشتر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار