رعایت پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از پیک چهارم کرونا

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل رعایت پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از پیک چهارم کرونا تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
رعایت پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از پیک چهارم کرونا

به گزارش استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه قرارگاه طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: مردم به خاطر خود و اطرافیان خودشان باید از ماسک استفاده کرده و فاصله ۲متری را رعایت کنند تا در آستانه عید وارد پیک جدید و خطرناک نشویم.

او با اشاره به اینکه ویروس انگلیسی جوانان و حتی کودکان را تحت شعاع قرار می دهد گفت: شیوع ویروس جدید کرونا ۳۰درصد نسبت ویروس کوید ۱۹ فراگیر است و میزان مرگ و میر و تلفات ناشی از این ویروس بیشتر شده و باید با همدلی بیشتر نسبت به این ویروس حساس باشیم.

استاندار اردبیل از مردم به ویژه جوانانی که در سایر استان ها به کار مشغول هستند و در عید نوروز به بالین خانواده باز می گردند باید این ویروس را جدی گرفته و فاصله اجتماعی را بطور کامل رعایت کنند.

این مسوول ادامه داد: اصناف و بازاریان در آستانه عید نوروز باید بیشتر از سایر اقشار این ویروس منحوس را کنترل کنند و هشدارهای بهداشتی را بصورت جدی مورد توجه قرار دهند.

استاندار اردبیل گفت: به دلیل افزایش آگاهی مردم در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی، چند هفته اخیر وضعیت بستری ها و مبتلایان به کرونا در استان ثابت مانده است.

بهنام جو تصریح کرد: استان اردبیل در رابطه با پیشگیری و مدیریت کرونا جز استان های برتر بوده اما استفاده از تجارب سایر استان ها جهت کاهش تلفات احتمالی مهم و دارای اهمیت است و در طرح شهید سلیمانی عوامل بسیج، سپاه، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی در پایگاه های سلامت نسبت به غربالگری خوب عمل کرده اند.

فرمانده قرارگاه شهید سلیمانی ادامه داد: افراد تحت کنترل و قرنطینه شده باید بصورت مستمر مورد بررسی و کنترل قرار گیرند گفت: افرادی که تست آزمایش آنها مثبت بوده و در خانه های خود قرنطینه هستند بصورت مستمر وضعیت این افراد کنترل می شود.

استاندار اردبیل از عموم مردم، اصناف و بازاریان، کسبه، کارمندان، فرهنگیان و دانش آموزان خواست فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، فراموشی دورهمی ها را جدی بگیرند و رعایت پروتکل بهداشتی تنها راه مقابله با ویروس جهش یافته کرونا است.

بهنام جو با بیان اینکه عادی سازی وضعیت کرونا در شرایط فعلی بسیار خطرناک است، افزود: با عادی انگاری و کم توجهی به وضعیت شیوع ویروس کرونا احتمال ورود به پیک چهارم زیاد است باید با حساسیت بیشتر موضوع را مدیریت کنیم.

این مسوول ادامه داد: کمیته تبلیغات با اطلاع رسانی به موقع می تواند بیشتر مشکلات پیش رو را مرتفع و در آگاهی دهی مردم موثر واقع شود.

استاندار اردبیل گفت: نسبت بستری ها و فوتی ها روز به روز کاهش می یابد در حالی که فوتی های ۲۴ ساعت گذشته صفر و میزان بستری ها ۱۵۴ نفر در تخت های ویژه کرونا در بیمارستان های استان گزارش شده است.

بهنام جو با اشاره به اینکه مردم و مسوولان با رعایت تمام اصول بهداشتی و دستورالعمل ها تا پایان این ویروس تحمل کنند افزود: در آستانه عید نوروز در بازار خرید و مراکز اقتصادی مراقب ویروس جهش یافته باشیم و از سفرهای غیر ضروری بخصوص به استان های وضعیت قرمز خوداری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار