تسهیلات اجاره به زلزله‌زدگان شهرستان دنا پرداخت شد

یاسوج (پانا) - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد 60 میلیارد ریال تسهیلات اجاره به زلزله‌زدگان شهرستان دنا درکهگیلویه ‌و ‌بویراحمد پرداخت شد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
تسهیلات اجاره به زلزله‌زدگان شهرستان دنا پرداخت شد

حسین جنتی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تسهیلات اجاره به زلزله‌زدگان از سوی دولت ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است افزود: ۱۰ میلیون تومان به عنوان قسط اول به ۶۰۰ خانوار‌ زلزله زده پرداخت شد.
وی اضافه کرد: تاکنون پرونده هزار نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل تحویل و ۲۰۰ نفر هم برای صدور پروانه و آغاز بازسازی‌ها به شهرداری معرفی شده اند.
جنتی با بیان اینکه در شهر سی‌سخت ۶۸۲ واحد مسکونی نیازمند دریافت تسهیلات اجاره هستند ادامه داد: در مجموع واحد‌های تخریبی هزار و ۲۶۰ واحد و واحد‌های تعمیری ۲ هزار و ۹۰۰ واحد هستند.
وی مجموع تسهیلات پرداختی به واحد‌های تخریب شده از زلزله در شهر‌ها را ۱۸۵ میلیون تومان و روستا‌ها را ۱۶۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: ۱۰۰ میلیون تومان وام کم بهره، ۲۰ میلیون تومان بلاعوض، ۳۰ میلیون تسهیلات کم بهره معیشتی و ۱۵ میلیون تومان بلا عوض معیشتی و ۲۰ میلیون نیز اسکان موقت به واحد‌های شهری پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده در حال آواربرداری هستند افزود: تاکنون حدود ۷۰ واحد مسکونی آواربرداری شده و این کار همچنان ادامه دارد.

جنتی با بیان اینکه تا پایان فروردین ۱۴۰۰، همه واحد‌های تعمیراتی به اتمام می‌رسد اضافه کرد: براساس برنامه‌های پیش بینی شده همه واحد‌های تخریب شده زلزله در شهرستان دنا تا پایان تیر سال ۱۴۰۰ بازسازی و تحویل داده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار