احسان و نیکوکاری پیام زیبای انسان‌دوستی مردم ایران را به سراسر جهان ابلاغ می‌کند

زنجان (پانا) - مجمع مربیان استان زنجان با حضور رئیس سازمان دانش‌آموزی و اعضای مربیان و دانش‌آموزان با دستور جلسه تبیین بازمهندسی و تغییرات تشکیلات پیشتازان، جشن نیکوکاری و جشن درختکاری تشکیل جلسه داد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
احسان و نیکوکاری پیام زیبای انسان‌دوستی مردم ایران را به سراسر جهان ابلاغ می‌کند

فیروز مهدی رئیس سازمان دانش‌آموزی در این جلسه به برخی تغییرات و بازمهندسی‌های صورت گرفته در معاونت تشکیلات اشاره کرد و گفت: از فعالیت‌های انجام شده توسط شما اعضای محترم کمال قدردانی را دارم. همکاری همه جانبه شما در راستای پیشبرد برنامه‌های سازمان کارساز خواهد بود.

مهدی در خصوص اهمیت درختکاری افزود: بسیاری از پیامبران و امامان معصوم (ع) ما کشاورز و باغدار بودند و خود با دست خود به کاشت و برداشت درختان اقدام می کردند و به این وسیله در عمران و آبادانی زمینی که خداوند به آن امر فرموده، اهتمام می‌ورزیدند، مثلاً حضرت علی(ع) چندین نخلستان را با دست مبارک خود احداث کرد و یا امام محمد باقر (ع) در کاشت درختان و کشت و زراعت حتی در گرمای تابستان، کوتاهی نمی فرمودند.

مهدی در خصوص اهمیت احسان و نیکوکاری گفت: احسان و نیکوکاری از جمله مفاهیم ارزشمندی است که در آموزه های دینی، به خصوص قرآن کریم مورد توجه ویژه ای قرارگرفته است. از آنجایی که این آموزة ارزشمند در عرصه های فردی، اجتماعی، فرهنگی، معنوی و... کارکردهای زیادی دارد، مؤمنان واقعی را به سوی خود جذب کرده و آثار گرانقدری را به بار آورده است. انجام این حرکت زیبا هر ساله در سراسر کشور پیام زیبای انسان‌دوستی مردم ایران را به سراسر جهان ابلاغ می‌کند.

همچنین علیرضا سلیمانی کارشناس تشکیلات وتشکل‌های سازمان دانش‌آموزی استان، شیوه‌نامه پویش‌های جشن تولد زمین را تبیین کرد. اعضای جلسه نیز نظرات و پیشنهادات خود را در جهت اجرای بهتر برنامه‌ها ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار