دوره اسکرچ در اسلام آباد غرب برگزار شد

کرمانشاه(پانا) - مدیر دبیرستان شهید بهشتی شهرستان اسلام آباد غرب از برگزاری دوره اسکرچ طی یک یا دوماه به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل این دبیرستان و به صورت تکمیلی در نرم افزار شاد خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد
دوره اسکرچ در اسلام آباد غرب برگزار شد

سعید قادری با اعلام این خبر افزود: یکی از رسالتها و تکالیف مهم در دبیرستانهای سمپاد علاوه بر آموزش رسمی و کلاسیک، دوره های پژوهشی و تحقیقاتی است که در قالب کارسوق برگزار می شود. هدف این دوره های پژوهشی کارگاهی (کارسوق) تربیت استعداد علمی دانش آموزان و بروز و شکوفائی و کشف توانایی های نهفته در آنان است. دوره آموزش اسکرچ به همین منظور برگزار شده است. اسکرچ(به انگلیسی: Scratch) به معنای زبان برنامه‌نویسی تصویری است که برای نوجوانان طراحی شده‌است.
در این روش مفاهیم اصلی برنامه‌نویسی به دانش آموزان ارائه می شود. در طول یک تا دو ماه دوره ای با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در دبیرستان شهید بهشتی (دوره اول) به صورت حضوری و در ادامه، به صورت تکمیلی در نرم افزار شاد در حال برگزاری و پیگیری است.
مدیر این دبیرستان افزود: در عصر ظهور تکنولوژی تصویری و رشد روز افزون الکترونیک و ابزارهای دیجیتال نیاز است نوجوانان از سنین پایین شروع به یادگیری برنامه‌نویسی کنند. این آموزش پایه آنان را برای ورود به دنیای پویانمائی آماده می کند.
همچنین دبیرستان با همکاری دبیران، اقدام به اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم) با هدف تولید محتوای آموزشی در مدرسه مناسب رشته تخصصی هر دبیر کرده است. این طرح (بوم) شامل مراحل تولید محتوای آموزشی توسط دبیر و اجرای آن در مرحله کارگاهی و مرحله میدانی و برگزاری نمایشگاه است.
این فعالیت ها در راستای غنی سازی اوقات فراغت، آموزش مهارت های نوین و مفید یک موضوع کاربردی و نیاز روزمره زندگی جاری است تا دانش آموزان را برای زندگی آماده تر کند و معلمان در تولید محتوای آموزشی سهیم و نتایج کار علمی محسوس و کاربردی شود.

قادری خاطرنشان کرد: کودک خلاق امروز، در آینده با طرح ها و ایده های نوین خود می تواند چرخ های مملکت را به حرکت درآورد. اهمیت آموزش در دوران مدرسه به حدی محسوس و شایان توجه است که بازتاب آن در کلیه بحث ها و پژوهش های علمی و برنامه های آموزشی و پرورشی این دبیرستان، کاملاً مشهود است.
وی افزود:با توجه به اهمیت آموزش تخصصی علوم رایانه به دانش آموزان، دبیرستان شهید بهشتی تمام تلاش خود را در راستای موفقیت دانش آموزان در زمینه کامپیوتر و برگزاری المپیادهای کامپیوتری داشته و خواهد داشت.
ما امیدواریم تا با همراهی اولیا گرامی همسو با دانش آموزان پیش رویم تا شاهد موفقیت فرزندان ایران اسلامی در سراسر دنیا باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار