شجاعی: اصلاح‌طلبان نگرش مثبتی به مشارکت زنان دارند

برای حضور در انتخابات میان دوره‌ای مجلس مأیوس هستیم که کاندیدا معرفی کنیم/ اصلاح‌طلبان قدرت را وسیله‌ای برای خدمت به جامعه می‌دانند

تهران (پانا) - دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب اظهار کرد با توجه به انتخابات مجلس یازدهم و رد صلاحیت اکثر قریب به اتفاق کاندیدهای اصلاح‌طلب، ما برای حضور در انتخابات میان دوره‌ای مجلس و معرفی کاندیدا مأیوس هستیم.

کد مطلب: ۱۱۶۸۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
شجاعی: اصلاح‌طلبان نگرش مثبتی به مشارکت زنان دارند

به گزارش ایلنا، زهرا شجاعی درباره عملکرد نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان، اظهار کرد: با توجه به اینکه جبهه اصلاح‌طلبان ایران تشکیل شده و جلسات نیز برگزار می‌شود و سخنگو نیز مشخص شده است، اظهارنظر درخصوص مسائل مربوط به این نهاد را به سخنگو واگذار می‌کنیم. از باب اینکه من از افراد گروه تعامل برای انتخاب افراد حقیقی بودم، نظر من این است که حضور دبیران احزاب اصلاح‌طلب و تکمیل افرادی از اشخاص صاحب‌نظر در این جمع ترکیب نسبتاً جامعی را هم به لحاظ تجربه سیاسی و هم به لحاظ تخصص و آشنایی به مسائل مدیریتی و مباحث تئوری و نظری و در نظر گرفتن گروه‌ها و اقشار گوناگون جامعه اصلاح‌طلب تشکیل داده است. البته نمی‌توان هیچ ترکیبی را بدون عیب و نقص دانست. چون انتخاب افراد کار مشکلی بود و ما در یک فرایند دموکراتیک و مرحله‌ای به این ۱۵ نفر رسیدیم.

وی بیان کرد: افرادی که در حوزه قانونگذاری و مجلس دارای تجربه بودند و فعالان مدنی همچنین سابقه مدیریتی داشتند؛ این افراد کمال نسبی را به این نهاد بخشیدند. البته این جبهه محدود به این افراد نخواهد بود و از صاحب نظران دیگر نیز دعوت به عمل خواهد آمد.

شجاعی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم از همه ظرفیت‌های اصلاح‌طلبان بهره ببریم و در نهایت بتوانیم بهبودی برای جامعه ایجاد کنیم. اصلاح‌طلبان فعالیت‌های خود را معطوف به قدرت نمی‌دانند و قدرت را وسیله‌ای برای خدمت به جامعه می‌دانند.

دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب درباره حضور زنان اصلاح‌طلب در انتخابات نیز گفت: هنوز در جلسات ما درباره مصادیق صحبت نشده است. باید بیینیم چه شرایطی فراهم است؛ آیا شرایط رقابتی، آزاد، منصفانه و عادلانه خواهد بود و امکان حضور جناح‌های سیاسی وجود دارد یا خیر؟. اصلاح‌طلبان نگرش مثبتی به مشارکت زنان دارند و در زمینه فعالیت زنان نگاهشان مثبت است. بنابراین باید منتظر باشیم تا ببینیم چه شرایطی پیش خواهد آمد.

وی تأکید کرد: ما در ائتلاف احزاب زنان اصلاح‌طلب (صدف) درصدد ایجاد وحدت رویه و انسجام بین احزاب زنان اصلاح طلب هستیم و قطعاً نظر ما به یکدیگر نزدیک و مشترک است و فکر می‌کنیم با این وحدت نظر بهتر می‌توانیم در حوزه سیاسی و عرصه انتخاباتی فعال باشیم.

شجاعی درخصوص انتخابات میان دوره‌ای مجلس نیز بیان کرد: در مورد انتخابات مجلس با توجه به انتخابات مجلس یازدهم، تقریباً اکثر قریب به اتفاق کاندیدهای اصلاح‌طلب رد صلاحیت شدند، بنابراین ما برای حضور در انتخابات میان دوره‌ای مجلس مأیوس هستیم که کاندیدا معرفی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار