5 نکته قابل توجه در خرید پاوربانک

تهران (پانا) - اخیرا استفاده از پاوربانک‌ها برای شارژ تلفن‌های هوشمند گسترش یافتند تا نیاز‌های کاربران را در زمان نبود برق یا بیرون از منزل تامین کنند.

کد مطلب: ۱۱۶۸۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
5 نکته قابل توجه در خرید پاوربانک

به‌گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، استفاده از لوازم جانبی اضافی برای شارژ تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها، به منظور تأمین نیاز‌های کاربران که ساعت های طولانی را در خارج از خانه سپری می‌کنند، استفاده از لوازم جانبی رایج شده است. در حال حاضر، بازار لوازم الکترونیک پر از انواع باتری‌های خارجی یا پاوربانک‌ها است، اما کاربران هنگام خرید آن ها باید برخی معیار‌ها را در نظر بگیرند.

در ادامه لیستی از مهمترین عواملی که باید قبل از خرید پاوربانک مدنظر داشته باشید را می خوانید:

ظرفیت باتری

یک قانون کلی که تقریباً در مورد انواع باتری‌ها اعمال می‌شود، این است که هرچه مدل گران‌تر باشد، توانایی و عملکرد بالاتری نیز دارد. ظرفیت باتری‌های اضافی با توجه به تعداد دفعات شارژ مجدد باتری تلفن هوشمند تعیین می‌شود. ظرفیت بر حسب میلی آمپر ساعت اندازه‌گیری می‌شود. اگر ظرفیت پاوربانک در حدود ۶۰۰۰ میلی آمپر باشد، می‌توان گوشی هوشمند را دو بار شارژ کرد.

مدل‌هایی با ظرفیت کمتر از ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت اغلب برای نیاز‌های کاربر کافی نیستند؛ بنابراین، اگر کاربر نیاز به شارژ مجدد باتری تلفن هوشمند یا رایانه لوحی در خارج از خانه باشد، باید مدل‌های با بیشترین ظرفیت را خریداری کند.

پورت‌های اتصال

اکثر پاوربانک ها با یک یا چند پورت USB ارائه می‌شوند. هر زمان پورت بیشتری در دسترس باشد، کاربر می‌تواند همزمان بیش از یک دستگاه را شارژ کند. مزیت پورت اضافه این است که اگر کاربر بخواهد علاوه بر شارژ مجدد تلفن هوشمند، رایانه لوحی را نیز می تواند شارژ کند.

لوازم جانبی مکمل

بعضی از شرکت‌ها منبع تغذیه را به باتری مجهز نمی‌کنند، اما غالباً از منبع تغذیه تلفن هوشمند برای شارژ مجدد باتری استفاده می‌شود و برخی از شرکت‌ها به روش‌های متقلبانه دیگری از جمله اتکا به سلول‌های خورشیدی برای شارژ باتری متوسل می‌شوند، که قرار دادن باتری‌های اضافی در زیر اشعه خورشید را ضروری می‌کند، اما منجر به آسیب دیدن باتری می‌شود.

وضعیت حمل و نقل را روشن کنید

پاوربانک باید حداقل یک چراغ یا نشانگر داشته باشد تا وضعیت شارژ را نشان دهد، در غیر این صورت تخمین وضعیت شارژ برای کاربر دشوار است. گفته شده که بهتر است از نوعی از پاوربانک استفاده کنید که بیش از یک نور یا چند نشانگر شارژ داشته باشند.

جریان شارژ

برای اینکه تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های تلفن همراه پاوربانک را به عنوان منبع تغذیه تشخیص دهند، باید قدرت جریان مشخصی داشته باشد. جریان برای شارژ تلفن‌های هوشمند باید حداقل یک آمپر باشد در حالی که تبلت‌ها به جریان ۲ آمپر نیاز دارند. معمولاً چنین اطلاعاتی روی بسته بندی درج می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار