یک مربی سوارکاری در لرستان:

سوارکاری باعث ایجاد اعتماد به‌نفس در سوارکار می‌شود

خرم‌آباد (پانا) - یک مربی سوارکاری در لرستان در خصوص فواید سوارکاری تاکید می‌کند این ورزش فقط سوار بر اسب شدن نیست و فواید زیادی در درمان برخی بیماری ها از جمله سکته قلبی دارد و باعث افزایش اعتماد به نفس و جسارت در سوارکار می‌شود. .

کد مطلب: ۱۱۶۸۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
سوارکاری باعث ایجاد اعتماد به‌نفس در سوارکار می‌شود

احمد حسینی، مربی و فارغ‌التحصل رشته سوارکاری است که دارای مقام ها و رتبه های زیادی در رشته های مختلف سوارکاری است. وی درباره سوارکاری معتقد است، سوارکاری باعث ایجاد اعتماد به نفس و جسارت در سوارکار می شود.

حسینی، در گفت‌و‌گو با پانا عنوان کرد: ورزش سوارکاری دارای فواید زیادی است، از جمله اینکه این ورزش، درمان بیماری های روحی و خستگی های اجتماعی است و فواید عمومی زیادی دارد که می توان به کمک به درمان بیماری سکته، حواس پرتی، بالا بردن اعتماد به نفس، کاهش استرس و فشارهای روحی اشاره کرد.

وی ادامه داد: در دیدگاه بسیاری از افراد اینگونه بنظر می رسد که سوارکاری ورزشی است که سوارکار در آن نقش چندانی ندارد. در نگاه اول همه چیز ساده به نظر می آید، گویا تنها کار سوارکار روی اسب بنشیند و به او فرمان دهد.اما این حقیقت ندارد و هر کس سوار اسب شده باشد می داند این حرف نادرست است.

این مربی سوارکاری بیان کرد: افراد علاقمند به سوارکاری می توانند به باشگاهای سوارکاری مراجعه کنند و آموزشهای لازم را ببیند، اما توصیه می کنم به باشگاه هایی بروند که آموزش درست واصولی و پایه را در محیطی امن و دارای اسبهای خوب و مربی های توانمند بگذرانند تا بتوانند موفق تر عمل کنند و در آینده بهترین استفاده را از آموزش خود ببرند.

وی در ادامه تصریح کرد: باشگاه‌های سوارکاری حتی در زمینه پرورش اسب هم می توانند فعال باشند که اسب‌های مناسب و آموزش دیده را در اختیار علاقمندان قرار دهند.

حسینی تاکید کرد: به پدر و مادرها توصیه می‌کنم اگر می توانند برای نشاط و بالا بردن اعتماد به‌نفس و بالابردن جسارت در فرزندانشان، آنها را برای آموزش به باشگاه‌های سوارکاری بیاورند.

خبرنگار: امیرمحمد کلهری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار