«سمیح کاپلان اوغلو» : ما نجات پیدا می کنیم

تهران (پانا) - «سمیح کاپلان اوغلو» فیلمساز شناخته‌شده سینمای ترکیه که فیلم «گندم» او امروز یک نمایش ویژه در سالن اصلی پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب دارد، به همین مناسبت پیامی را به جشنواره «هنر زنده است» منتشر کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
«سمیح کاپلان اوغلو» : ما نجات پیدا می کنیم

به‌ گزارش ایسنا، متن پیام «سمیح کاپلان اوغلو» به شرح زیر است:

«دوستان عزیز!
کاش این امکان را داشتم که در کنارتان بودم و می‌توانستیم رودررو این گفتگو را انجام بدهیم اما افسوس که در روزگاری هستیم که باید از هم دوری کنیم. امروز به‌دلیل کرونا از همدیگر دوریم اما در آینده دلایل بیشتر ی خواهیم داشت که بیش از این، از هم دوری کنیم. حتی دوری از یاران و دوستان بسیار نزدیک‌مان.

من نوشتن « گندم» را در سال ۲۰۱۱ آغاز کردم و در سال ۲۰۱۳ به‌دنبال مکان‌هایی بودم تا فیلمبرداری را شروع بکنم: آن زمان چنین تصور می‌کردم که نابودی اقلیم‌های سبز در آینده دور صورت می‌گیرد اما دردمندانه می‌گویم که آن اتفاق بسیار زودتر از تصور من رخ داد: ما در حال کشتن و نابودی سیاره‌ای هستیم که حیات ما وابسته به آن‌ است. جنگ‌ها ، مهاجرت‌ها و نابودی مراتع و جنگل‌ها و در این روزها بیماری همه گیر کرونا، دست به دست هم داده‌اند و تا نابودی سیاره‌مان را ممکن سازند ای دریغا که چنین کرده‌ایم و چنین مصیبتی را به‌چشم خود دیده‌ایم ...با این وجود هنوز ته مانده امیدی در من هست که نجات پیدا کنیم. به امید دیدارتان.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار