کاشت بیش از ۲۰ میلیون نهال در هفته منابع طبیعی

تهران (پانا) - رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خبر داد در طول هفته منابع طبیعی، بیش از ۲۰ میلیون نهال توزیع و مردم در استان‌ها و حواشی شهرها، کاشت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۶۸۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
کاشت بیش از ۲۰ میلیون نهال در هفته منابع طبیعی

به گزارش روابط عمومی سازمان جنگل‌ها، مسعود منصور در مراسم روز درختکاری در دامنه جنوبی البرز با اشاره به ۱۵ اسفند روز درختکاری و از ۱۵ تا ۲۱ اسفند هفته منابع طبیعی افزود: این روزها، فرصت مغتنمی است که در این هفته، فرهنگ سازی در خصوص اهمیت منابع طبیعی، درخت و حفظ پوشش گیاهی صورت گیرد. متاسفانه سرانه جنگل در کشور یک سوم متوسط جهانی است یعنی ما دو دهم هکتار فضای جنگلی داریم در حالی که متوسط جهانی ۶۶ صدم در هکتار است.

منصور افزود: امسال بیش از ۳۰۰ هزار هکتار در قالب‌های مختلف پوشش گیاهی جنگلی و مرتعی داشتیم و باید با این نهضتی که ایجاد شده، از متوسط جهانی بالاتر برویم.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: جنگل‌های دست کاشت و طبیعی را باید حفظ و غنی و مشکلات آن از جمله آفات، بیماری‌ها و حریق را کنترل کنیم تا این سرمایه حفظ شود.

منصور افزود: از سوی دیگر باید فضای سبز را اعم از پوشش گیاهی از جمله مرتعی و جنگلی توسعه دهیم که البته نماد بارز پوشش گیاهی درخت است.

وی حفظ خاک و آب را نیز در پوشش گیاهی بسیار مهم خواند و گفت: برنامه‌های متنوعی در طول هفته منابع طبیعی پیش بینی شده است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به طرح دامنه جنوبی البرز اشاره کرد و افزود: این منطقه برای شهر تهران از نظر حوضه آبریز منتهی به شهر و درخت کاری، بذر پاشی و نهال کاری در آن، از اهمیت زیادی برخوردار است.

منصور با بیان اینکه در دامنه جنوبی البرز با تاکید مقام معظم رهبری ساخت و ساز ممنوع است و فقط درخت کاری در آن انجام خواهد شد گفت: چند سالی هست که منابع طبیعی و شهرداری با کمک هم به این موضوع اهتمام داشته اند.

وی ادامه داد: این مکان به طور عمد برای درختکاری انتخاب شد تا با کمک هم این دامنه کوه را با درختان کاشته شده، سبر نگهداریم و باعث بهبود شرایط زیست، فضای سبز، تلطیف هوا و چشم انداز‌های طبیعی برای مردم تهران باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار