به نیابت از سرداران و ۴۰۰۰شهید دارالشهدای تهران

پویش کاشت نهال ایثار در منطقه ١٧

تهران(پانا)- به مناسبت هفته درختکاری، آموزش کاشت درخت و مراقبت از محیط زیست به یاد 4000 شهید در مدارس دارالشهدای تهران و در این چهبستر شبکه شاد آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
پویش کاشت نهال ایثار در منطقه ١٧

مهدی نیکبخت؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ١٧ گفت: درختکاری یک رسم کهن در ایران است که علاوه بر برخورداری از پیشینه مذهبی و فرهنگی کارکردهای بی شمار دیگری نیز دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل امروز کشور حفاظت از محیط‌ زیست است که درختکاری یکی از راه های حفظ محیط زیست است.

نیکبخت افزود: احیای محیط‌ زیست با اقداماتی چون کاشت درختان و توسعه‌ فضاهای سبز مورد تاکید دین اسلام قرار گرفته است. آشنا ساختن دانش آموزان با فرهنگ زیست محیطی و توصیه های دینی از جمله محورهای مهمی است که از طریق فضای مجازی به دانش آموزان آموزش داده می شود.

وی یادآورشد: در این اقدام فرهنگی به دانش آموزان یادآوری می شود که توسعه‌ فضای سبز و به‌ ویژه درختکاری می‌تواند از وقوع خطراتی مثل سیل، ریزگردها و آلودگی هوا پیشگیری کند.

نیکبخت گفت: دانش آموزان منطقه۱۷، هر ساله به یاد 4000 شهید منطقه در هفته درختکاری که 15 اسفند شروع می شود و آخرین روز آن روز شهدا که 22 اسفند ماه است، نهال می کاشتند که امسال نیز در قالب پیام و تصاویر این مهم در ذهن دانش آموزان تداعی می شود.

وی تصریح کرد: دانش آموزان و فرهنگیان هر سال به یاد امام و شهدا یک درخت می کارند تا بگویند همانند شهدا در مسیر دین، انقلاب اسلامی و ولایت مداری استوارند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 17 ادامه داد: دوستی با طبیعت، این سنت حسنه را که از نیاکان ما به یادگار مانده است را به همراه فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی به فرزندان خود آموزش دهیم.

وی تاکید کرد: با دوراندیشی و خرد ورزی می توانیم از منابع طبیعی و محیط زیست که موهبتی الهی است مراقبت کنیم.
۱۵ تا 22 اسفندماه به نام هفته منابع طبیعی و درخت کاری نام گذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار