دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش:

سازمان دانش آموزی نقطه ای بی پایان برای رشد و تعالی دانش آموزان است

یزد(پانا)- دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد سازمان دانش آموزی نقطه بی پایانی برای رشد و تعالی دانش آموزان است، چرا که یک دانش آموز اگر از اول شروع به فعالیت های فوق برنامه،گروهی و ...کند، می تواند نقطه آغاز رشد عقلی و فکری برای آنان شود.

کد مطلب: ۱۱۶۸۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش آموزی نقطه ای بی پایان برای رشد و تعالی دانش آموزان است

محمود امانی طهرانی، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا در اخرین ساعات حضور خود در استان یزد سازمان دانش آموزی را یکی از نقطه هایی دانست که در نظام برنامه ریزی آموزشی ایران یک نقش بی بدیل را در بابِ گشودن برنامه های غیر تجویزی ایفا می کند.

وی نظام آموزشی را نیازمند سه نوع برنامه(متمرکز اجباری، متمرکز اختیاری، غیرتجویزی) دانست و گفت: چنانچه این سه با هم توازن داشته باشند تربیت دانش آموز سامان می یابد و اگر به توازن نرسد، تربیت ناقص خواهد ماند. بر این اساس، سازمان دانش آموزی نقطه ای بی پایان برای رشد دانش آموزان طبق ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین است.

امانی، شرکت حداکثری دانش آموزان در فعالیتهای پیشتازان و فعالیت های فوق برنامه از همان شروع کودکی را نقطه آغاز رشد عقلی و فکری برای آنان دانست و یاد آور شد: هر یک از موقعیت های یادگیری فرصتی است برای رشد و تعالی دانش آموزان و در این زمینه همراهی خانواده ها را خواستار شد.

وی تاکید کرد: ارزان ترین راه برای بهبود تمامی شاخص‌های یک جامعه، آموزش و پرورش است.

محمود امانی به اهمیت امر تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: بسیاری از مشکلات و مجموعه ای از صفات مثبت و منفی که در جامعه شاهد آن هستیم ، حاصل امر تعلیم و تربیت است که می تواند با اولویت اصلی قرار گرفتن آموزش و پرورش در جامعه شاهد رقم خوردن اتفاقات خوب در این راستا باشیم.

وی اضافه کرد: همه ما می‌خواهیم فرزندانمان در یک جامعه سالم، خوب و رشد یافته، پرورش پیدا کنند، بنابراین اگر به دنبال آن هستیم که جامعه‌ای سالم و به‌دوراز آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم باید به مدرسه توجه کرده و در آن سرمایه‌گذاری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار