مدیر سازمان دانش آموزی منطقه یک در مراسم درخت کاری عنوان کرد:

مشارکت پیشتازان در کاشت نهال نمونه ای عملی از اجرای منش های ارزنده سازمان دانش آموزی است

تهران (پانا)-مدیر سازمان دانش آموزی منطقه یک، اجرای مراسم روز درخت کاری توسط پیشتازان را نمونه عملی از اجرای منش های سازمان دانش آموزی اعلام کردو کاشت و نگهداری از آنها را یکی از راه های تقویت مسئولیت پذیری و مشارکت جویی و دوستی با طبیعت عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت  پیشتازان در کاشت نهال نمونه ای عملی از اجرای منش های  ارزنده  سازمان دانش آموزی است
پیشتازان منطقه یک در نخستین روز از هفته منابع طبیعی، روز درختکاری، نهال های منتظر یک وجب خاک ولی با امیدی به بلندای آسمان را در بوستان ها و باغچه های مدارس کاشتند. باغچه هایی که منتظر نگاه زیبای دانش آموزان هستند. تا با تمام شدن این دوران گرفتاری کووید 19 بازهم شاهد شادیها و نشاط دانش آموزان در حیاط مدرسه باشند.
مراسم روز درختکاری در مدارس مختلف منطقه و با حضور پرشور پیشتازان و با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد.
فاطمه سید مومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه با همراهی زهرا سیف؛ مدیر سازمان دانش آموزی منطقه با حضور در مدرسه نرگس که با نام «مدرسه ای عادی ولی با فعالیت های فوق عادی» معروف است در مراسم نمادین کاشت نهال به مناسبت 15 اسفند روز درختکاری شرکت کردند.
در این مراسم فخرالزمان نیکنام؛ مدیردبیرستان دولتی نرگس و کادر فعالش در محیطی شاد و دانش آموزان پیشتاز این مدرسه همراه با میهمانان با شور و هیجان نهال های انار و سیب کاشتند.
در ادامه سید مومن ضمن تشکر از دانش آموزان و کادر مدرسه نرگس و با اشاره به سخن حضرت رسول (ص) گفت:خداوند درخت را برای انسان آفرید، از اینرو او باید درخت را بکارد، آن را آبیاری کند و در حفظ آن بکوشد.
وی افزود: درخت سبب پاکی هوا، زیبایی محیط و آرامش خاطر انسان می شود. درختان مزایای بسیار زیادی برای ما و طبیعت پیرامون ما دارند.درختکاری، یکی از راه حل های مبارزه با آلودگی هوا است.
زهرا سیف؛ مدیر سازمان دانش آموزی منطقه در ادامه با اشاره به منش های سازمان دانش آموزی وتوصیه دین مبین اسلام به درختکاری تصریح کرد: دوستی با طبیعت، مسئولیت پذیری و مشارکت جویی از منش های پیشتازان است و دانش آموزان پیشتاز و فرزانه همیشه دوستدار طبیعت هستند و با مشارکت در کاشت نهال و نگهداری از آنها در پاکیزگی هوا و محیط اطراف ، پارک ها ، جنگلها و کوهستان و ... کوشش می کنند به صورت عملی این منش ها را اجرا کنند.
وی افزود: پیشتاز و فرزانه همیشه در انجام وظایفی که به عهده اش است، احساس مسئولیت کرده و آن را به نحو احسن انجام می دهد، چرا که او باید در تعهد و وظیفه شناسی، الگوی مناسبی برای دیگران باشد و انجام این فعالیت ها را وظیفه انسانی خود می داند و در اموری که مربوط به آنهاست، مشارکت می کند.
وی در پایان با اشاره به اهمیت درختکاری گفت: سازمان دانش آموزی منطقه یک به مناسبت روز درختکاری پویش «یک نهال، یک آرزو» را برگزار می کند. این پویش در رشته های مختلف از جمله تولید پادکست،نقاشی، شعر، عکس، طراحی پوستر، برگزار می شود و از دانش آموزانی که آثار برگزیده ارسال کنند تقدیر می شود.
نیکنام؛ مدیردبیرستان دولتی نرگس هم با گرامیداشت این روز گفت: پانزدهم اسفند روز درختکاری است؛ مناسبتی که به یادمان می‌آورد، هر یک از ما در داشتن زمینی سبزتر سهمی داریم.
وی افزود: ما باور داریم که هر نهال تازه در هر گوشه‌ای از این کره خاکی می‌تواند امیدی برای دنیایی زیباتر باشد. به همین خاطر پیشتازان پیشتاز در خوبی ها در باغچه های مدارس خود نهال‌هایی کاشتند با آرزوی اینکه تا یک قدم به زمینی سبزتر وسالم تر نزدیک‌تر شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار