معاون آتی پنتاگون: حل مساله هسته‌ای ایران سکویی برای سایر موارد است

تهران (پانا) - گزینه بایدن برای معاون وزیر دفاع آمریکا گفت حل مساله هسته‌ای ایران زمینه رسیدگی به سایر نگرانی‌های مرتبط با این کشور است.

کد مطلب: ۱۱۶۸۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون آتی پنتاگون: حل مساله هسته‌ای ایران سکویی برای سایر موارد است

به گزارش ایرنا، کالین کال روز پنج‌شنبه در نشست کمیته نیروی مسلح سنای آمریکا که برای بررسی صلاحیت وی برای تصدی این مسئولیت برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای کاملاً ضروری است. همچنین اساسی است که ما محافظت از نیروهای خود را در خاورمیانه و جاهای دیگر که توسط ایران و نمایندگان آن تهدید می‌شوند، در اولویت قرار دهیم.

این مقام آتی دولت بایدن اظهار کرد: بنابراین حتی وقتی دیپلماسی را دنبال می کنیم تا برنامه هسته ای را دوباره در جعبه قرار دهیم ، باید در برابر تهدیدهای دیگری که وجود دارد، هوشیار بمانیم.

کال ادامه داد: اگر دیپلماسی در جبهه هسته‌ای پیشرفت کند، امیدوارم سکویی برای ما باشد تا به سایر موارد بپردازیم.

همه‌گیری کرونا فوری‌ترین تهدید امنیت ملی آمریکا

گزینه بایدن برای معاون وزیر دفاع آمریکا همچنین همه‌گیری کرونا را فوری‌ترین تهدید امنیت ملی این کشور برشمرد و گفت: در نقطه عطفی ویرانگر به خاطر کرونا، بیش از نیم میلیون نفر از دست رفته‌اند.

وی یادآور شد: یعنی بیش از جنگ جهانی دوم و در تمام جنگ‌های از سال ۱۹۴۵ که آمریکا درگیر بوده است. توانایی هسته‌ای ما دهه ها بستر بازدارندگی استراتژیک ما در برابر چالش‌های چین، روسیه، کره شمالی و سایر کشورها بوده است.

این مقام آتی دولت بایدن اظهار کرد: باید اطمینان حاصل کنیم که بازدارندگی هسته‌ای ما همچنان یک عامل قابل اعتماد و موثر است.
ترور سردار سلیمانی

وی در پاسخ به سوال سناتور اینهاف جمهوری‌خواه که مخالف بازگشت بایدن به برجام است، درباره اظهارات کال پس از ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرسید که گزینه بایدن گفت: من برای مرگ سلیمانی اشک نریختم بلکه نگران افزایش تنش بودم.

کال درباره اینکه آیا معتقد است جهان پس از این ترور امن‌تر شده است یا خیر، هم مدعی شد: فکر می‌کنم بدون او، اکنون مکان بهتری شده است.

سوال بعدی اینهاف درباره انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس و واکنش آن زمان کال بود.

گزینه بایدن برای معاونت سیاست‌گذاری وزارت دفاع اظهار کرد: شرایط پویایی خاورمیانه تغییر یافته است. من از توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل حمایت می‌کنم و خواستار بازگشت سفارت از قدس نیستم. حتما از سیاست دولت بایدن در این زمینه تبعیت خواهم کرد.
کاهش تحریم‌های هسته‌ای در قالب عمل در برابر عمل
من معتقدم که ما باید برنامه هسته‌ای را در یک جعبه قرار دهیم، زیرا اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد ، احتمالاً رفتار او بسیار خطرناک‌تر خواهد بود.

شاید در این زمینه آن تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای بر اساس «تبعیت» در برابر «تبعیت» قابل کاهش باشد اما نباید تحریم‌های مرتبط با تروریسم یا حقوق بشر یا هر چیز دیگری که فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران را در برمی‌گیرد، تخفیف یابند.

کال در برابر سوال‌های جهت‌دار اینهاف که اصرار بر حفظ تحریم‌ها علیه ایران داشت و آن را به حملات اخیر راکتی در عراق ارتباط می‌داند، گفت: قبل از توافق، در طی توافق و پس از اعمال تحریم در پی خروج از توافق، این رفتارها وجود داشت.

وی افزود: فکر می کنم باید مراحل مختلفی را بررسی کنیم که برخی از آنها شامل تحریم است اما کارهای زیادی وجود دارد که باید با همکاری متحدان منطقه‌ای برای مقابله با اقدامات غیرمتوازن ایران انجام دهیم.

گزینه معاون سیاست‌گذاری وزارت دفاع ادامه داد: ما نباید تحریم‌های مرتبط با تروریسم و دیگر فعالیت‌های ایران را کاهش دهیم بلکه تحریم‌های هسته‌ای را کاهش می‌دهیم در صورتی که ایران به طور کامل به تعهدات برجامی خود پایبند باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار