گپ‌ وگفت با یک کارآفرین نمونه خاورشهری؛

فرهنگ‌سازی برای کارآفرینی کلید حل چالش‌های کارآفرینان

شهرری(پانا)- کارآفرین نمونه در شهرک خاورشهر با هفده‌سال سابقه تجربه، توانست با تلاش و پشت‌کار به موفقیتی که آرزویش را داشت برسد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ‌سازی برای کارآفرینی کلید حل چالش‌های کارآفرینان

حسن اسماعیلی، کارآفرین، تولیدکننده نمونه خاورشهری در گفتگو با پانا اظهار کرد: بدون اینکه رشته تحصیلی‌ام خیاطی باشد، شروع به کار کردم و با رفتن به کلاس‌های آموزشی توانستم کار آفرینی را ایجاد کنم؛ به همین منظور برای خودم، خانواده و کسانی‌که توانایی خیاطی و دوخت لباس را دارند، تولیدی لباس بر‌پا کردم و خودم به بازاریابی و فروش محصولات خود مشغول هستم.

او افزود: با سرمایه‌ای نزدیک به صفر شروع به کار کردم و برادرم در این کار من را خیلی حمایت کرد؛ اولین بار تنها با یک چرخ خیاطی شروع به کار کردم که هنوز هم با همان چرخ‌خیاطی کار می‌کنم، کم‌کم زیادتر شدیم و موفق شدیم کارگاه تولیدی موفق و پرباری برپا کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: در حال حاضر با شش نفر کار می‌کنم و همه با هم نسبت فامیلی داریم و در کنار هم نسبت به تولید اقدام می‌کنیم.

او خاطرنشان کرد: هدف من در آینده گسترش تولیدی و افزودن تعداد افراد بیشتر در کارگاه است و امیدوارم با ارتقای کیفیت محصولات باعث استقبال مردم از تولیدات این کارگاه شویم. باید میدان برای کارآفرینان فراهم شود و در این زمینه فرهنگ‌سازی نیز صورت گیرد.

کارآفرین نمونه خاورشهری توصیه کرد: برای شروع هر حرفه‌ای، باید مهارت داشت و در کنار آن نحوه بازاریابی در بازار را بدانیم؛ فروش هم به مهارت نیاز دارد و افرادی که وارد مشاغل خانگی می‌شوند باید تمامی این مهارت‌ها را کسب کنند. تولیدکننده‌ای که کار با کیفیت، مدل خوب و خلاقیت داشته باشد قطعاً بازار برایش اشباع نشده است و مشتری خود را خواهد داشت.

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا جیریائی‌شراهی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار