بازدید معاون وزیر بهداشت از بیمارستان‌های آذرشهر، عجب شیر و‌ اسکو

تهران (پانا) - معاون درمان وزارت بهداشت به همراه دکتر طالبیان مشاور اجرایی خود، صبح چهارشنبه، سیزدهم اسفند ماه به‌ منظور بررسی روند ارائه خدمات در بیمارستان ها و بررسی پروژه های توسعه ای حوزه درمان به استان آذربایجان شرقی سفر کردند.

کد مطلب: ۱۱۶۸۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد
بازدید معاون وزیر بهداشت از بیمارستان‌های آذرشهر، عجب شیر و‌ اسکو

به گزارش وبدا، قاسم جان بابایی در آغاز سفر یکروزه به این استان از بیمارستان مردانی آذر بازدید کرد.

وی همچنین ضمن حضور در مرکز آموزشی درمانی قلب شهید مدنی از بخش‌های آنژیوگرافی، آی سی یو نوزادان و مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی قطب آذربایجان نیز بازدید کرد و با کادر درمان و پزشکان این مجموعه به گفت‌وگو نشست.

بازدید از بیمارستان های آذرشهر، عجب شیر و‌ اسکو از برنامه های دیگر سفر معاون درمان بود.

دکتر جان بابایی در بازدید از بیمارستان در حال احداث شهرستان عجب شیر با بیان اینکه این بیمارستان پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است خاطر نشان کرد: بیمارستان های عجب شیر و آذرشهر تقریبا در مراحل پایانی است و با این روندی که درحال اجراست قابلیت اتمام پروژه تا پایان سال را دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بخشی از تجهیزات این بیمارستان فرستاده شده است افزود: تا پایان امسال تمام تجهیزات را خواهیم فرستاد و با تکمیل کارهای فیزیکی انشاالله هر دو بیمارستان های عجب شیر و آذر شهر در بهار سال 1400 قابل بهره برداری خواهد بود.

وی ادامه داد: بیمارستان عجب شیر یکی از بهترین بیمارستان ها از نظر طراحی و نوع مصالح استفاده شده در ساخت فیزیکی است و این بیمارستان جدید با امکانات جدید تجهیز خواهد شد.

همچنین در این سفر بیمارستان خیریه شهر جدید سهند نیز با 300 تختخواب با حضور دکتر جان بابائی و جمعی از مسئولین استانی و دانشگاهی کلنگ زنی شد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این آیین گفت: نبود یک مرکز درمانی و بهداشتی مناسب در شهر جدید سهند، مردم ساکن در آن را رنج می‌داد که خوشبختانه با آغاز به کار احداث این بیمارستان، در آینده‌ای نه چندان دور شاهد خدمات سانی مناسب به مراجعین در این مرکز خواهیم بود.

وی با قدردانی از خیر احداث کننده این بیمارستان نیز ابراز کرد: وزارت بهداشت نیز آمادگی خود را برای تجهیز و جذب پزشک در این بیمارستان اعلام می‌کند.

وی افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی را یکی از مهم ترین سیاست‌های وزارت بهداشت برشمرد و عنوان کرد: افزایش احداث پروژه‌های بیمارستانی، امنیت روانی قابل قبولی برای مردم ایجاد می‌کند و خوشبختانه تمامی زیرساخت‌های لازم برای تشخیص بیماری کرونا و جهش‌های آن در کشور فراهم شده است.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی از استان‌های پیر و سالمند کشور محسوب می‌شود ابراز کرد: تعداد مبتلایان به بیماری‌هایی همچون فشار خون و دیابت در این استان، بیشتر است و بر همین اساس باید بیشتر مراقب سالمندان و افراد مسن بود.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با قدردانی از عملکرد مدیران استان در مدیریت خوب بیماری کرونا گفت: همراهی مردم و درایت مسئولان استانی باعث شد که روزهای بسیار سخت کرونایی در این استان، پایان یابد.

گفتنی است در این سفر محمد حسین صومی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و دکتر ناصر صفائی، رییس مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی شهید مدنی تبریز نیز در این بازدید، معاون درمان وزارت بهداشت را همراهی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار