پیشتازان منطقه ۱۲ نهال کاشتند

تهران(پانا) - پیشتازان منطقه ١٢ با رفتن به پارک شهر تهران و در یک اقدام جهادی و جمعی با کاشت نهال در این روز، به استقبال سال نو رفتند.

کد مطلب: ۱۱۶۸۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
پیشتازان  منطقه ۱۲ نهال کاشتند

در ایران 15 اسفند، روز درخت کاری است و مردم با حضور در پارک ها، جنگل ها و اقصی نقاط شهر اقدام به کاشت نهال های جوان می کنند. ایرانی ها هر سال در اواسط اسفند با کاشت نهال و سبزه به استقبال سال نو رفته و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار زندگی را به زمین باز می گردانند. در این روز در مقابل بیشتر پارک ها و فضاهای سبز و دیگر نقاط شهر نهال هایی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد.

مراسم روز درختکاری به همت علی خلیلی؛ مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۱۲ تهران،با همکاری علی آزاد؛ مدیر دبیرستان پانزده خرداد و قاسم کربلایی هادی؛ معاون پرورشی و دانش آموزان فعال و کادر پرتلاش دبیرستان پانزده خرداد، دانش آموزان پیشتاز منطقه برگزار شد و در این مراسم حمید شاه منصوری، مدیر منطقه محمد خزائی زارع، معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه نیز حضور داشتند.

در این مراسم، خلیلی گفت: هفته منابع طبیعی برای گرامیداشت و یادآوری اهمیت گیاهان در زندگی انسان تعیین شده است و این کار نه فقط برای نسل ما بلکه به نسل های آینده تعلق دارد. ما وظیفه داریم از منابع طبیعی و بخصوص گیاهان و درختان محافظت کنیم و آنها را به آیندگان بسپاریم.

وی افزود: برای داشتن هوای پاک باید از این نعمت الهی به خوبی محافظت کنیم و در توسعه فرهنگ غنی درختکاری با شعار و منش پیشتازی دوستی با طبیعت، سهیم باشیم.

گفتنی است؛ اولین نهال به دست شاه منصوری کاشته شد. هم چنین هریک از مسئولان و همکاران و دانش آموزان در ادامه در قسمت های مختلف پارک نهال های خود را در زمین پارک شهر تهران کاشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار