معاون وزیر صمت مطرح کرد:

ایران جز ۱۰ کشور برتر دنیا در تولید فولاد است

تهران (پانا) - معاون وزیر صمت عنوان کرد با وجود اینکه بیماری کرونا وجود داشت، کل صنعت دنیا با رکود مواجه شد، اما تولید فولاد ایران افزایش پیدا کرد و ایران جز ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه تولید فولاد است.

کد مطلب: ۱۱۶۸۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
ایران جز ۱۰ کشور برتر دنیا در تولید فولاد است

به گزارش ایسنا، علیرضا شهیدی امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صمت لرستان، اظهار کرد: شرایط سختی در کشور حاکم است و جدا از تحریم‌ها، کرونا نیز عامل پس‌رفت اقتصاد کشور شده است.

وی ادامه داد: با تدابیری که انجام شد و نظارت خوب مقام معظم رهبری و در کنار آن ریاست جمهور و وزیر صمت، نتیجه این شد که خیلی از کارخانه‌هایی که تعطیل شده بودند دوباره به چرخه تولید بازگشتند.

شهیدی افزود: آمارهای بخش صنعت، شاهد آمارهای خوبی هستیم، در بخش لوازم خانگی با خروج دو برند مطرح از بازار کشور با مشکلاتی ‌مواجه شدیم که کارخانه‌های داخلی با تولیدات خود توانستند این کمبود را جبران کنند.

این مسئول تصریح کرد: الان ما مقداری با کمبود منابع در سطح کشور مواجه هستیم، نفت حدود ۲۰ درصد سال‌های نرمال صادر می‌شود، یعنی می‌شود گفت صادرات نفت نداریم و بهای آنچه صادر شده به سختی وارد کشور می‌شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد در کشور در بحث مدیریت منابع مالی نظم خوبی داشتیم و کشور دارد از شلختگی‌هایی که وجود داشت فاصله می‌گیرد.

شهیدی تصریح کرد: در بحث صادرات با وجود تمام محدودیت‌هایی که وجود دارد شاهد هستیم که مجموع صادرات و واردات ما بالاتر از ۶۰ میلیارد دلار است.

معاون وزیر صمت افزود: ما توانستیم در کنار سایر بخش‌ها در معاونت‌های معدنی پیشرفت‌های خوبی داشته باشیم، با وجود اینکه بحث کرونا بود کل صنعت دنیا با رکود مواجه شده بود، تولید فولاد ایران افزایش پیدا کرده و ما جز ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه تولید فولاد هستیم.

وی ادامه داد: حدود ۳۱ میلیون تُن فولاد تولید می‌کنیم که در شرایط فعلی نیاز به ۹۰ میلیون تُن سنگ آهن داریم و با توجه به سیاست‌گذاری‌های انجام شده در بخش فولاد، تصمیم‌گیری شده در افق ۱۴۰۴ حدود ۵۵ میلیون تُن تولید فولاد داشته باشیم که به ۱۶۵ میلیون تُن سنگ آهن نیاز دارد.

شهیدی افزود: لرستان در دو پهنه ساختاری زمین شناسی قرار گرفته که مزیت‌ها و معایبی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار