شهردارخرم آباد در نشست با رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان:

مرکز علمی کاربردی شهرداری خرم آباد با۸۰۰میلیون بدهی منحل شد

خرم آباد(پانا) - شهردار خرم آباد اعلام کرد با وجود حمایت های مادی و معنوی و فرصت هایی که به مرکز علمی کاربردی شهرداری خرم آباد داده شد، متاسفانه این مرکز نتوانست خود را از حالت زیان ده بودن خارج کند و به ناچار با مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ادغام شد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
مرکز علمی کاربردی شهرداری خرم آباد با۸۰۰میلیون بدهی منحل شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری خرم آباد، در جلسه ای با حضور شهردار خرم آباد، معاون اداری مالی، معاون شهرسازی، حراست، بازرسی و شهردار منطقه یک و رئیس، معاونین و روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان و همچنین رئیس و معاونین مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی که در دفتر شهردار خرم آباد برگزار شد، مرکز زیان ده علمی کاربردی شهرداری خرم آباد منحل و اندک دانشجویان در حال تحصیل و سوابق آن تحویل مرکز جهاد دانشگاهی می شود.

در این جلسه محمد شریفی مقدم گفت: با وجود حمایت های مادی و معنوی، متاسفانه مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری خرم آباد یک مرکز کم بازده و زیان ده بود و به همین خاطر تصمیم به انحلال آن گرفته شد و با مساعدت رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، دانشجویان و سوابق آن به مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی به عنوان مرکز معین تحویل داده می شود.

وی اظهار کرد: شهرداری با تمام توان در خدمت دانشجویان و اساتید خواهد بود و نمی گذارد آنان متضرر شوند. همچنین تعداد ۳۵ دانشجوی ثبت نام شده، از این پس تحصیلات خود را در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ادامه می دهند.

شریفی مقدم افزود: آخرین بار که پیگیر موضوع علمی کاربردی شهرداری بودم گفتند در صورت مساعدت ۲۰۰ میلیون تومانی شهرداری به این مرکز، مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری خرم آباد می تواند به حیات خود ادامه دهد و از زیان ده بودن خارج شود.

شهردار خرم آباد با بیان اینکه هر کجا جلوی ضرر را بگیرید سود کرده اید تصریح کرد: ما در مرکز علمی کاربردی شهرداری به دنبال سود نبودیم، بلکه هدف ما این بود که این مرکز بتواند دخل و خرجش را با هم برابر کند، اما متاسفانه با حمایت های صورت گرفته و فرصت های داده شده باز این مرکز نتوانست در مدار خودکفایی قرار گیرد و متاسفانه هر روز بر دامنه مشکلاتش اضافه می شد. برای اینکه این مرکز گرفتاری های بیشتری برای شهرداری به وجود نیاورد تصمیم به انحلال آن گرفته شد.

شریفی مقدم با بیان اینکه ما به دنبال این بودیم تا شاید تغییر و تحولی در مرکز علمی کاربردی شهرداری صورت گیرد اما متاسفانه شاهد تحول در این مرکز نبودیم، افزود: از آنجا که شرایط دانشگاه مطلوب نبود تصمیم به انحلال و ادغام آن در مرکز دیگری گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه وقتی برخی اساتید این مرکز از سال۹۵ تاکنون حق التدریس خود را دریافت نکرده اند یا پرسنل آن ۶ ماه حقوق نگرفته اند، تصریح کرد: مرکزی که ۳۰۸ میلیون تومان به اساتید، ۲۵۰ میلیون تومان به مغازه داران، ۲۵۰میلیون تومان بدهی معوق و پرداخت نکردن بیمه پرسنل را در کارنامه دارد و فقط با ۳۵ دانشجو فعال است و یک مرکز صددرصد زیان ده و کم بازده است، به نظر شما آیا این مرکز همچنان باید به کار خود ادامه دهد؟ با این تفاسیر چاره ای جز انحلال آن نداشتیم.

شریفی مقدم یادآور شد: وقتی دانشگاه به یک معضل تبدیل شده بود اگر آن را تعطیل نمی کردیم، ادامه فعالیت آن ظلم مضاعفی در حق شهرداری بود که خوشبختانه با یک تصمیم منطقی قید مرکز زده شد.

در ادامه نیک پی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان در تایید سخنان شهردار گفت: در چنین شرایطی با این حجم از بدهی و تعداد کم دانشجو ادامه فعالیت نه تنها برای مرکز علمی کاربردی شهرداری خرم آباد به صلاح نیست، بلکه هیچ مرکز دیگری هم نمی تواند به فعالیت خود ادامه دهد و این مرکز هم مانند مرکز علمی کاربردی شهرداری بروجرد و یا ارشاد باید منحل شود و دانشجویان آن جهت ادامه تحصیل در اختیار یک مرکز معین قرار گیرند.

شاهرخ جایدری، رئیس مرکز جهاد دانشگاهی هم در این جلسه گفت: این مرکز آمادگی جذب ۳۵ دانشجوی مرکز علمی کاربردی شهرداری را دارد و نمی گذارد آنها دچار سردرگمی و بلاتکلیفی تحصیلی شوند.

سه طرف(شهرداری، دانشگاه جامع علمی کاربردی و مرکز جهاد دانشگاهی) متعهد شدند جهت رفع ابهامات با معرفی کارشناسان آموزشی و مالی در حداقل زمان نسبت به رفع موارد اختلافی اقدام کنند.

شریفی افزود: حذف مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری در یک فرآیند طولانی، با بررسی همه جوانب و با نظر کارشناسان حوزه های مختلف آموزش عالی صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار