در شورای برنامه ریزی فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی اداره کل زنجان؛

رمضانی: تربیت ما باید مبتنی بر اصول هنری و فرهنگی باشد

زنجان (پانا) - شورای برنامه ریزی فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی اداره کل با حضور مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
رمضانی: تربیت ما باید مبتنی بر اصول هنری و فرهنگی باشد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، علی رمضانی مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان توسط دشمنان در معرض اطلاعات متعارض با ارزش‌های دینی و ملی هستند که با استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی، بسیج دانش آموزی، اتحادیه دانش‌آموزان و غیره بایستی دانش‌آموزان را در مقابل این خطرات مصون کرد. در این راستا باید به همه از جمله تشکل‌های دانش‌آموزی و عوامل اجرایی نقش تربیتی تعریف کنیم.

وی با اشاره به بهره مندی از ظرفیت دانش آموزان در مسائل تربیتی بیان داشت: با استفاده از ظرفیت دانش آموزان که با هوش و به روز هستند می توان سند تحول را در ساختار آموزش و پرورش پیاده سازی کنیم. تا زمانی که دانش‌آموزان را باور نکنیم اتفاقی در روند تربیتی و آموزشی نخواهد افتاد.

مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اظهار کرد: نظام آموزشی باید به سمتی برود که مهارت‌های اجتماعی، شغلی، زندگی و اخلاقی به دانش آموزان بیاموزد.

رمضانی با اشاره به دو مقوله فرهنگ و هنر تصریح کرد: ما فرهنگ و هنر را برای خودشان نمی خواهیم بلکه فرهنگ و هنر را برای تربیت می‌خواهیم و می‌بایست تربیت ما مبتنی بر اصول هنری و فرهنگی باشد.

وی ادامه داد: مخاطب‌شناسی در این نگاه بسیار مهم است و می‌بایست بر اساس جذب حداکثری، برنامه‌ریزی صورت گیرد.

شایان ذکر است در این مراسم از کتاب های اهدایی به استان به صورت نمادین در منطقه افشار و به صورت ویدئو کنفرانسی رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار