کمره‌ای: مربی تربیتی باید هدفمندی، اندیشمندی و خلاقیت و نوآوری داشته باشد

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در همایش تجلیل از فعالان عرصه تربیتی شهرستان‌های تهران با اشاره به پیچیدگی امر تربیت گفت که هوشمندی و هدفمندی مربی تربیتی باعث یکپارچگی جریان تربیت شده و رسیدن به هدف متعالی که همان تربیت متربی است را تسهیل می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۶۸۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
کمره‌ای: مربی تربیتی باید هدفمندی، اندیشمندی و خلاقیت و نوآوری داشته باشد

علیرضا کمره‌ای در این همایش که با حضور اسماعیل بحری‌زاده قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور، محمد صیدلو مدیرکل، شورای معاونین و دیگر کارشناسان امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران در سالن ولایت این اداره کل برگزار شد؛ با گرامیداشت یاد و خاطره معلمان شهید رجایی و باهنر و ۴۰۰ شهید مربی تربیتی گفت: تمام سیستم آموزشی در کشور بر اساس آموزه‌های دینی برای جاری کردن تربیت در ابعاد مختلف است.

وی ادامه داد: انسان تک‌ساحتی که فقط در یک بعد رشد کرده انسان کاملی نیست و کار مربی تربیتی تبدیل انسان تک‌ساحتی به چندساحتی است. انسان تمام‌ساحتی مثل حضرت علی(ع) که از او به عنوان انسان تمام ساحتی یاد می‌شود انسانی است که مورد نظر و ایده‌آل دست‌اندرکاران تربیت است و فاصله انسان تک ساحتی با تمام‌ساحتی را نظام تعلیم و تربیت باید پر کند.

کمره‌‌ای ادامه داد: تربیت علمی، تربیت زیستی-بدنی، تربیت زیبایی-شناختی و دیگر ساحت‌های تربیت از هم جدا نیستند و تقدم زمانی به هم ندارند. انسان تمام‌ساحتی در جریان تربیت در همه ابعاد و به طور متوازن رشد می‌کند. همه مسئولین در تربیت دانش آموزان دخیل هستند و معلمان دروس علمی و تخصصی هم باید در رشد و تربیت دانش‌آموزان تلاش کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیچیده بودن امر تعلیم و تربیت تصریح کرد: هوشمندی و هدفمندی برای مربی تربیتی بسیار مهم است زیرا مربی تربیتی اگر هدف اصلی را گم کند انتظار ما را از تربیت برآورده نخواهد کرد و پیچیدگی‌های وجود انسان هم کار امور تربیتی را برای مربیان سخت‌تر کرده است. مربی تربیتی باید هدفمندی، اندیشمندی و خلاقیت و نوآوری داشته باشد تا تربیت به عنوان محصول در وجود متربی دیده شود. متاسفانه امروزه با افزایش حجم ارتباطات در دنیای مجازی و واقعی، ما تنها عامل موثر در تربیت و شکل‌گیری شخصیت بچه‌ها نیستیم. هجوم عناصر فرهنگ بیگانه جریان تربیت رسمی را تحت تاثیر قرار داده و تربیت رسمی را خنثی یا کم‌رنگ کرده است. تلاش برای کاستن تاثیرات این هجوم‌ها یکی از وظایف مربیان تربیتی است. ناهمسویی در جریان تربیت رسمی با غیر رسمی به یکپارچگی تربیت لطمه می‌زند و هنر مربی یکپارچه کردن یکپارچگی به قصد رسیدن به اهداف خود است

کمره‌‌ای ادامه داد: امروزه در سطوح ستادی معاونین آموزش پرورش و دیگر عناصر پشتیبانی‌کننده برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت همسو هستند که در طرح الگوی تعالی این همکاری و همسویی به شکل مشخص دیده می‌شود.

معاون آموزش متوسظه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این‌که طرح تعالی متعلق به معاونت آموزشی نیست ولی معاونت آموزشی متولی اجرای آن است گفت: این طرح هدف روشنی دارد و به عنوان یک ابزار مدیریتی است که آموزه‌های سند تحول با آن اداره می‌شود. در اجرای الگوی تعالی به‌صورت همگرا باید تلاش کرد و برنامه‌ریزی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار