در جلسه کمیته تخصصی نماد

کاظمی: دوره های آموزشی نماد، از اقدامات بسیار مهم در حوزه فعالیت های نماد است

تهران(پانا)- نماد، برنامه نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان به عنوان یکی از برنامه های تحولی در زمینه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب هایاجتماعی است که فرایند جامعی از شناسایی تا آموزش، درمان و مددکاری اجتماعی را در بر می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: دوره های آموزشی نماد،  از اقدامات بسیار مهم در حوزه فعالیت های نماد است

با حضور علیرضا کاظمی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، مسعود شکوهی؛ مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، نمایندگانی از: وزارت بهداشت، قوه قضائیه، سازمان بهزیستی کشور، نیروی انتظامی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان برنامه و بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انجمن اولیا و مربیان و جمعی ازمسئولین طرح نماد در دفتر مرکزی نماد برگزار شد.

در این نشست کاظمی با اشاره بر فعالیت های مهمی که در نماد انجام شده گفت: آموزش های که طی ٨ دوره هم به صورت نظری و هم عملی انجام شده، از اقدامات بسیار مهم در حوزه فعالیت های نماد است.

وی افزود: اما این آموزش ها در واقع آغاز راه است و می بایست اکنون تمرکز را بر دستاوردها این فعالیت ها گذاشت.

کاظمی خاطر نشان کرد: برگزاری جلسات منظم با نمایندگان دستگاه های مرتبط و بررسی موارد و پیشنهادات مورد نظر ، رفع تمام مشکلات فنی و سامانه ای، توجه به دوره ها و چگونگی برگزاری آن ها و گزارش دهی کامل از فرآیندها در این جلسات؛ می تواند بسیاراثر بخش باشد.

وی در پایان گفت: برگزاری جلسات مجزا با هر کدام از دستگاه های مرتبط به صورت مجزا و موضوعی، در بهبود فعالیت ها و بروزآوری و چابک سازی طرح نماد از الزامات اجرایی است.

در ادامه نسشت، شکوهی گفت: یکی از کارهای ارزشمند انجام شده در طرح نماد، بحث سامانه نماد است که هماهنگی آن میان چندحوزه مختلف در آموزش و پرورش با حمایت های وزیر آموزش و پرورش صورت گرفته است.

وی افزود: اکنون تمام ادارات کل که مجری طرح نماد هستند، تمام فعالیت هایشان را از طریق سامانه انجام می دهند.

شکوهی همچنین گزارشی از ٩ دوره آموزشی پیش بینی شده در طرح نماد ارائه داد و گفت: چند دوره از این آموزش ها تا کنون انجامشده دوره هایی چون: آشنایی با ابزارهای غربالگری نماد، مهارت های ارتقایی، مداخلات درمانی، مددکاری اجتماعی، مددکاریاجتماعی تخصصی، دوره های آموزشی اپراتوری خط ملی نماد و .... و دوره های دیگر در آینده اجرا می شوند.

شکوهی در پایان ضمن قدردانی از دستگاه های مرتبط با طرح نماد، افزود: یکی از مهم ترین اقدامات نماد علاوه بر فعالیت های ارتقاییو غربالگری؛ راه اندازی سامانه و خط ملی ١۵٧٠ نماد است که اکنون در بخش هایی از کشور مورد استفاده است و تا پایان سال درتمام کشور راه اندازی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار