رمضانی مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در زنجان:

نباید از فعالیت و زحمات معلمان و هنرمندان غفلت کنیم

زنجان (پانا) - با حضور علی رمضانی مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در زنجان از برگزیدگان جشنواره فرهنگی و هنری و پرسش مهر تجلیل شد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
نباید از فعالیت و زحمات معلمان و هنرمندان غفلت کنیم

علی رمضانی در حاشیه‌ی این مراسم گفت: در حال حاضر پیام نظام به وسیله‌ی فرهنگ و هنر به جهان صادر می‌شود، اگر در حوزه‌ی هنر و فرهنگ غفلت شود نظام آسیب می‌بیند. اگر نتوانیم شرایط هنر را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم و از برنامه‌های با نشاط دانش‌آموزان برای همسالان و خانواده‌ها استفاده نکنیم، قطعا بعد از ایام کرونا در جامعه با مشکل عدم نشاط و شادابی روبرو خواهیم شد.

رمضانی افزود: امروز در این شرایط سخت از فعالیت پزشکان و پرستاران تقدیر و تشکر می‌کنیم، اما نباید از فعالیت و زحمات معلمان و هنرمندان غفلت کنیم. نباید در بزرگی و فعالیت معلمان و فرهنگیان غفلت شود.

وی در اشاره به افزایش مشارکت دانش‌آموزان در مسابقات گفت: در مسابقات فرهنگی هنری سال گذشته بیش از 7 میلیون نفر رشته در مسابقات شرکت نمودند. با توجه به اینکه این فعالیت‌ها کاملا اختیاری هستند تنوع برنامه‌ها باعث جذب دانش‌اموزان شده است. در 39 امین دوره مسابقات علیرغم حذف مسابقات نقاشی،سرود و نمایش، 4 میلیون و پانصد هزار نفر در سامانه همگام شرکت نمودند. شرکت دانش‌اموزان در بعضی رشته‌ها افزایش صد درصدی داشته است.در پرسش مهر 2 میلیونو پانصد و پنجاه هزار نفر شرکت نمودند، که در نوع خود بی‌نظیر است.

رمضانی در اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته از طرف اداره کل آموزش و پرورش تصریح کرد: ما در برنامه‌های اجرا شده هنر را صرفا برای هنر ندیدیم بلکه هنر را برای دین و برای کشور دیدیم. امسال در جشنواره علمدار، آموزش و پرورش بزرگترین پویش حاج‌قاسم سلیمانی را انجام داد که واقعا افتخار آموزش و پرورش است. بیش از 120 هزار دانش‌آموز در مدت 87 روز اثر فرستادند. در جشنواره غدیر، آثار بسیار بی‌نظیری از طرف دانش‌آموزان هنرمند درباره‌ی حضرت علی ارائه شد.

رمضانی تصریح کرد: آموزش و پرورش تنها وزارت‌خانه و نهادی است که هیچ فعالیت آن در ایام کرونا تعطیل نشد و دانش‌آموزان و معلمان با رعایت پروتکل‌ها و جوانب در جشنواره‌ها شرکت نمودند. در اینجا از فعالیت و همکاری خوب مربیان، مدیران مدارس و معاونین پرورشی، مدیران مناطق، همکاران اداره کل و خانواده‌ها تقدیر و تشکر می‌نمایم.

در پایان مراسم از برگزیدگان مسابقات فرهنگی هنری و پرسش مهر مناطق و نواحی 14 گانه تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار