ابتلای ۲ بیمار مشکوک به کرونای انگلیسی در آمل تائید نشد

ساری (پانا) - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل اعلام‌کرد که نتایج آزمایش دو بیمار مشکوک به کرونای انگلیسی در این شهرستان منفی اعلام شد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
ابتلای ۲ بیمار مشکوک به کرونای انگلیسی در آمل تائید نشد

دکتر احمدعلی رمضانی در جمع خبرنگاران با اشاره به دریافت گزارشی مبنی بر مشاهده دو بیمار مشکوک مبتلا به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در یکی از بیمارستان‌های شهرستان آمل در روز‌های گذشته گفت: پس از انجام نمونه برداری تشخیصی از موارد مشکوک و تأیید اولیه، نمونه‌ها برای تأیید نهایی به انستیتو پاستور ایران ارسال و امروز، نتایج آزمایش این دو بیمار تایید نشده و منفی بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل افزود: یکی از این بیماران عضو یکی از خانواده‌های آملی و دارای اصالت غیرایرانی بوده که پس از ورود به کشور، درخواست این نوع آزمایش را داده و نتیجه آن منفی اعلام شد.

رمضانی با اشاره به ترخیص این دو نفر با سلامتی کامل از مرکز درمانی مربوطه گفت: تاکنون موردی از ابتلای قطعی شهروندان آملی و مازندران به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی گزارش نشده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل یکی از نگرانی ستاد کرونای این شهرستان را ورود غیرقانونی مسافران و اقامت به عنوان میزبان برشمرد و افزود: با توجه به گردشگرپذیر بودن شهرستان آمل و نیز ورود مسافران در آستانه نوروز ۱۴۰۰، احتمال شیوع، ابتلا و همه گیرشدن بیماری کرونای انگلیسی در همه مناطق مازندران وجود دارد.

رمضانی خواست: مردم باید نسبت به میزان سرایت و بیماری زایی ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی که بیش از ویروس شایع نوع قبلی بوده و همه گروه‌های سنی جامعه نیز در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند، حساسیت بیشتری داشته باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل با بیان اینکه سرعت انتقال بیماری کرونای انگلیسی به شدّت بالا بوده و میانگین سنی ابتلا نیز کاهش یافته است تصریح کرد: همچنان پنج بیمارستان این شهرستان درگیر پذیرش بیماران کرونایی بوده و مردم باید شیوه نامه‌ها بهداشتی به طور کامل رعایت کنند، تا دچار موج شدید چهارم بیماری کروناویروس نشوند.

رمضانی، با اشاره به اینکه شهرستان آمل از پیک سوم بیماری کرونا عبور کرده و وضعیت، هم اکنون در کنترل کامل قرار دارد گفت: حضور مردم این روزها، در سطح بازار بسیار شلوغ گزارش شده و برخی اصناف با رعایت نکردن شیوه‌های نامه بهداشتی، این بیماری را جدّی نمی‌گیرند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل از اعضای ستاد کرونای شهرستان خواست: با نظارت جدّی‌تر بر بازار شب عید نظارت داشته و با عواملی که به هر نحوی سلامت مردم را به خطر می‌اندازند برخورد قانونی کنند. همچنین محدویت‌های کرونایی برای ورود مسافران غیربومی به این شهرستان از مسیر جاده هراز تا قطع کامل زنجیره ویروس کرونا همچنان ادامه یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار