نقطه عطف تربیت، تبدیل آموزه های تربیتی به رفتار است

تهران ( پانا )- مدیر آموزش و پرورش منطقه 18تهران، به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت اسلامی، بر فرهنگی بودن انقلاب اسلامی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
نقطه عطف تربیت، تبدیل آموزه های تربیتی به رفتار است

محمد احسانی؛ مدیر آموزش وپرورش منطقه 18، ضمن درود و سلام به روح پاک و مطهر شهیدان رجایی و باهنر گفت: تشکر ویژه دارم از همکاران حوزه پرورشی که در این ایام دشوار تمام تلاش های خود را در راستای تعلیم و تربیت انجام دادند.

احسانی در مورد نقش آفرینی شهیدان باهنر و رجایی گفت: یکی از پایه های انقلاب اسلامی ما موضوع فرهنگ بوده تا جایی که امام راحل و بزرگان فرمودند انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و نقطه ثقل انقلاب ما فرهنگ ایرانی و اسلامی بوده است، شهیدان رجایی و باهنر دو شخصیت برجسته ای هستند که با سوابق فرهنگی ارزشمند خود در آموزش و پرورش، میراث گران بهایی از خود به جای گذاشتند.

وی ادامه داد: یکی از کلیدی ترین و اصلی ترین شاخص ها که با آن می توان کار تربیتی را اندازه گرفت، تبدیل آموزه های تربیتی به رفتار است. برای مثال وقتی ما می خواهیم خداباوری، صداقت، رفاقت، دوستی و محبت به دیگران را توسعه بدهیم می بایست این ویژگی ها و خصایص اخلاقی را به رفتار تبدیل کنیم.

وی افزود: نمی توان گفت امور و فعالیت های تربیتی به صورت گروهی در فضای حقیقی مدرسه صرفا نتایج مطلوب تری به همراه دارد. ما اکنون با توجه به نیاز روز جامعه و در این زیست بوم جدید، در دوران گذار قرار داریم و در این دوران خیلی از مولفه ها تغییر پیدا می کند و اگر بخواهیم مدل های تربیتی را در گذشته نگه داریم و تغییراتی ایجاد نکنیم قطعا دانش آموزان و نسل جوان نمی توانند از ظرفیت های جدیدی که در جامعه بشری وجود دارد مانند فضای مجازی استفاده کنند.

احسانی گفت: فضای مجازی در شرایط بحرانی فعلی که دانش آموز نمی تواند در مدرسه حضور داشته باشد به کمک آموزش وپرورش آمده است تا قسمتی از اهداف را محقق کند. به عقیده بنده در آینده و در شرایط عادی آموزش و پرورش باید تلفیقی از فضای مجازی و فضاهای حقیقی باش و این دو در مقابل هم نیستند، بلکه مکمل یکدیگرند.

در پایان احسانی، از فعالیت های حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه، علی الخصوص جابه جایی و راه اندازی مرکز مشاوره جدید، وبینارهای تخصصی در حوزه قرآن، نماز و عترت، مشاوره و آسیب های اجتماعی قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار