استاندار گیلان در جلسه تشکیل مجمع خیرین امنیت‌ساز عنوان کرد؛

خیران امنیت‌ساز جلوه آشکاری از مشارکت مردم با پلیس هستند

رشت (پانا) - استاندار گیلان تقویت تعامل پلیس و مردم را منجر به اعتمادافزایی در جامعه ذکر کرد و با بیان اینکه پایداری امنیت با استفاده از ظرفیت‌های مردمی محقق می‌شود، گفت مجمع خیران امنیت‌ساز ، جلوه آشکاری از مشارکت مردم با پلیس است.

کد مطلب: ۱۱۶۸۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
خیران امنیت‌ساز جلوه آشکاری از مشارکت مردم با پلیس هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه تشکیل مجمع خیرین امنیت ساز استانی به فراگیری نعمت امنیت اشاره و اظهار کرد: خیرین امنیت ساز با حمایت‌های معنوی و مادی خود، بستر بروز جرائم و آسیب های اجتماعی که تهدیدی جدی برای سلامت و پویایی جامعه است را کاهش داده و احساس آرامش و توسعه امنیت اجتماعی را به ارمغان می آورند.

وی ماندگاری امنیت را نیازمند همراهی آحاد مردم با متولیان تامین و حفظ این موضوع مهم دانست و افزود: اساس برنامه ریزی ها، اقدامات و تلاش پلیس به طور قطع با درنظرگرفتن مردم و نظرات آنان است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه به هر اندازه در حوزه امنیت با ثبات و قدرت بیشتری حرکت کنیم، تهدیدات بیشتری را خنثی خواهیم کرد، گفت: اگر در جامعه‌ای امنیت و احساس آن تحقق یابد؛ آن جامعه می تواند به سهولت، اهداف خود را محقق کند.

رئیس شورای تامین استان ادامه داد: متولیان برقراری امنیت در گیلان این افتخار را دارند تا در مقابل قانون‌گریزان و قانون‌شکنان که خلاف نظم عمومی حرکت می‌کنند، با قاطعیت بایستند و پناهگاه مردم باشند.

وی گفت: در این راه نیازمند همکاری مردم و خیرین امنیت ساز استان هستیم.

استاندار گیلان شرط پایداری امنیت در هر جامعه‌ای را مشارکت مردم با پلیس و برخورداری از اعتماد مردم عنوان و خاطرنشان کرد: تولید و بازتولید امنیت، نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که همت بالای تمامی نهادها و سازمان‌های متولی را در این زمینه می طلبد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر نظام جمهوری اسلامی بر مدار مردم سالاری دینی از ظرفیت مردم و مشارکت آنان همچون دوره دفاع مقدس در مجامع مختلف استفاده کرده، افزود: در فضاهایی همچون مجمع خیرین مدرسه ساز، مجمع خیرین سلامت و اخیراً نیز مجمع خیرین امنیت ساز به صورت عملی از این ظرفیت مهم استفاده شده چراکه واگذاری امور به مردم و مشارکت آنان در عرصه‌های مختلف از برنامه‌های مهم دولت به شمار می رود.

رئیس شورای تأمین استان با اشاره به اینکه تأسیس چنین واحدهایی علاوه بر تقویت تعامل بیشتر پلیس و مردم منجر به اعتماد و مشارکت مردمی می شود، اظهار کرد: این اعتماد می تواند خدمات شایان خیرین امنیت ساز چه در زمینه حمایت های معنوی و چه در بهسازی و نوسازی را به عنوان بازوان توانمند نیروی انتظامی در افزایش آرامش عمومی و توسعه امنیت اجتماعی به دنبال داشته باشد.

وی افزود: مشارکت مردم در مسائل امنیتی و انتظامی با تشکیل مجمع خیرین امنیت ساز و مشارکت در توسعه فضاهای انتظامی، تامین تجهیزات عمومی، پروژه های خدمات رسانی و تامین بخشی از هزینه های جاری، گام های موثری در این زمینه محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه مشارکت در امنیت همان مشارکت در امور اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است، گفت: امنیت زیرساخت و زیربنای توسعه در ابعاد مختلف است و در این راستا همه مردم هم باید سهم خود را ادا کنند.

دکتر زارع خاطرنشان کرد: انتظار می رود تا افراد دارای تمکن، سازمان ها، نهادها و رده هایی که می‌توانند از نظر اقتصادی در فراهم کردن زیرساخت های امنیتی کمک کنند، به میدان بیایند.

وی ابراز امیدواری کرد که با مشارکت بیشتر مردم و انسجام اجتماعی بتوانیم همچون گذشته استانی توام با امنیت کامل داشته باشیم تا در سایه آن، پیشرفت و آبادانی استان را تضمین کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار