در سند تحول بنیادین همه ما مربی هستیم

تهران (پانا) - رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی شهر تهران، دو معیار اصلی سلامت روان را امید، شادی و نشاط و وجود عملکرد صحیح و رضایت عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
در سند تحول بنیادین همه ما مربی هستیم

به گزارش اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 2 تهران، اولین وبینار آموزشی در هفته گرامیداشت تربیت اسلامی با موضوع فوریت های روانی اجتماعی و هدایت تحصیلی با حضور عزیزاله بابلی رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی شهر تهران، طالبی مدیرآموزش و پرورش، رحمت الله حضرتی معاون پرورشی و تربیت بدنی و مشاوران و مدیران مدارس برگزار شد.
بابلی رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی شهر تهران، ضمن تشکر از مشاوران و مجموعه آموزش و پرورش منطقه 2 که به روح و روان دانش آموزان توجه ویژه ای دارند تشکر کرد و افزود: مقام معظم رهبری بر پیشگیری از آسیب ها تاکید فراوانی دارند و در سند تحول بنیادین نیز همه ما مربی هستیم.

وی عنوان کرد: با تربیت تمام ساحتی می توانیم قاسم سلیمانی های زیادی را تربیت کنیم، حال باید به هویت دینی، فردی و اجتماعی دانش آموزان توجه کرد.

بابلی در ادامه گفت: به خدمات تخصصی، به موقع و در دسترس که به صورت شبانه روزی و رایگان انجان می شود، فوریت روانی - اجتماعی گفته می شود.

وی به دو معیار اصلی سلامت روان اشاره کرد و گفت: دو معیار سلامت روان، الف: امید، شادی و نشاط ب: وجود عملکرد صحیح و رضایت است که براساس نتایج آزمون های سلامت روان، تعدادی از دانش آموزان، در معرض خطر و نیازمند اقدامات فوری هستند.

در ادامه محسن طالبی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 2 از فعالیت جهادی همکاران در مدارس با شیوع ویروس کرونا تشکر کرد و افزود: یکی از راه‌های مفید در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی، آموزش مهارت ‌های زندگی به دانش آموزان توسط مشاوران مدارس است که تقویت مهارت‌های زندگی در جامعه، باعث می شود افراد در مقابل عوامل خطرزا، مصون شوند.

وی در انتها در خصوص هدایت تحصیلی اظهار داشت: مشاور نقش راهبر هدایت تحصیلی را دارد و همه روند به عهده او نیست و هدایت تحصیلی یک فعالیت جمعی است و هر چقدر پتانسیل بیشتری به کار گرفته شود، اولیا در مدارس طیب خاطر بیشتری برای فرزندان خود خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار