ارسال 225 مقاله آموزشی به دبیرخانه ملی آموزش در دوران همه گیری کرونا

شیراز(پانا)- دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور و دبیر کمیته علمی همایش ملی آموزش در دوران همه گیری کرونا در فارس، از تدوین 15 محور برای این همایش خبر داد و افزود 225 مقاله در قالب این محورها به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد در مجموع 144 مقاله برای ارائه مورد قبول داوران قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۶۸۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
ارسال 225 مقاله آموزشی به دبیرخانه ملی آموزش در دوران همه گیری کرونا

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش کشور، محمود امانی تهرانی، امروز در همایش ملی آموزش در دوران کرونا در شیراز افزود: چنین همایشی در باب یادگیری یک نیاز اصیل و مهم برای همه کسانی است که در این زمینه دغدغه دارند.
او گفت: شکل‌گیری این همایش ابتدا به صورت خودجوش در بین معلمان شکل گرفت و به تدریج با افزایش دامنه کمی و کیفی آن، مسئولان اداره کل آموزش و پرورش فارس که بیشترین دغدغه در زمینه تعلیم و تربیت و مسئله یادگیری داشتند، حامی اجرای آن شدند.
امانی تهرانی با اشاره به شکل گیری کمیته علمی این همایش و برگزاری جلسات مستمر در این زمینه افزود: از مجموع مقالات پذیرفته شده جهت ارائه در این همایش،18 مقاله به صورت ارائه سخنرانی و 126 مقاله نیز به صورت ارائه پوستر انجام خواهد شد.
دبیر کمیته علمی همایش ملی آموزش در دوران همه‌گیری کرونا در فارس، فرصت برای ارائه تجربه زیسته معلمان در زیست بوم جدید را یکی از جذاب ترین محورهای این همایش معرفی کرد و ادامه داد: در این زمینه 38 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که از این تعداد 4 مقاله به صورت سخنرانی و31 تجربه نیز به صورت ارائه پوستر ارائه می‌شود.
او ادامه داد: بیشترین محوری که در این همایش مورد توجه گرفته محور فرصت‌ها، چالش‌ها و راه کارهای تربیت رسمی در فضای مجازی بود که با 56 مقاله و 20 درصد مقالات دریافتی، در صدر قرار گرفت و پس ازآن نیز محور راه کار های توسعه حرفه ای معلمان با 30 مقاله در رتبه دوم است.
امانی تهرانی سومین محور پرشمار در ارسال مقالات را محور آسیب های رشدی و رفتاری یادگیرندگان در دوران کرونا عنوان کرد و افزود: در این محور 25 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد و آنچه لازم است گفته شود این است که آنقدر در این مدت یک سال به موضوع آموزش پرداخته شده به این موضوع توجه و تمرکز کافی نبوده و در مرحله بعد قطعا با این موضوع درگیری بیشتری خواهیم داشت.
دبیر کل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش، محور سنجش و ارزشیابی را با 18 مقاله، موضوع کلی تحول و الگوهای یادگیری را با 17مقاله و شیوه های کیفیت بخشی به آموزش در فضای مجازی با تاکید بر شبکه شاد با 15 مقاله را در رتبه های بعدی محور های مورد توجه مخاطبین این همایش دانست.
او بیان کرد: کمترین محوری که به آن توجه شد ،محورپشتیبانی های تربیتی و فرهنگی است و محور خانواده و آموزش و همراهی آن ها در این زمینه و همچنین محور چگونگی ایجاد شبکه تعاملی در بین معلمان به عنوان مهمترین راهکار آموزش ضمن خدمت معلمان بود، که کمترین مقالات را به خود اختصاص داده بودند و نیازمند توجه جدی است.
امانی طهرانی همچنین در خصوص استان های برتر در ارائه مقالات به این همایش اظهار کرد: در رتبه اول ارائه مقالات به این همایش ابتدا استان فارس قرار دارد که نیمی از مقالات را شامل می شود و پس از آن نیز استان های اصفهان و تهران هستند.
او با بیان اینکه با گذشت بیش از یک سال از شیوع کرونا، می دانیم که این بیماری همواره با ما خواهد بود و بر همین اساس نیز مدرسه ها و آموزش‌های ما نیز باید از جنس دیگری باشد، گفت: در این همایش تنها به موضوع یادگیری به عنوان اصل و اساس آموزش توجه شده، چرا که یادگیری نقطه رشد دادن همه تلاش های انجام شده در این زمینه است و باید بپذیریم که زیست بوم جدید، نوع جدیدی از یادگیری را ارئه کرده و باید از آن استقبال کرد و آینده یادگیری را خلق کنیم و منفعل نباشیم.
دبیر کمیته علمی همایش ملی آموزش در دوران همه گیری کرونا در فارس اضافه کرد: این عرصه های گشوده شده ایجاب می کند تا برای همه عناصر مرتبط با یادگیری، کارایی و بهره وری خود را بالا ببریم و تلاش کنیم تا رشدی را که در دانش آموز ایجاد می کنیم، بسیار متفاوت از گذشته باشد که این مهم نیازمند اقدام کنشگرانه است.
امانی افزود: در یک سال گذشته جامعه معلمان کشور و جهان از این دوره سربلند بیرون آمدند، چرا که آموزش متوقف نشد و این یک سال سرمایه ای برای ما برای کشنگری و فعال بودن در آینده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار