رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور:

خیران سلامت نقش موثری در کاهش مرگ مصدومان و بیماران داشته اند

نیشابور ( پانا)- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور در نشست خبری با اصحاب رسانه ها به نقش موثر و مهم خیران در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت خیران سلامت در ساخت پایگاه، اهدای زمین، خرید تجهیزات پزشکی، کمک های نقدی و تجهیزات آموزشی همکاری بی نظیری را با این مرکز داشته اند که نتایج این مساعدت ها نجات تعداد زیادی از بیماران و مصدومان از مرگ بوده است.

کد مطلب: ۱۱۶۸۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
خیران سلامت نقش موثری در کاهش مرگ مصدومان و بیماران  داشته اند

مصطفی افشار نیک در این نشست گفت: اورژانس نیشابور دارای ۱۰ پایگاه شهری و ۱۳ پایگاه جاده ای و یک پایگاه اورژانس هوایی است. همچنین این مرکز دارای ۳۳ دستگاه آمبولانس است که ۱۲ دستگاه از این آمبولانس ها نیازمند تعمیر و بازسازی هستند.

افشارنیک افزود: از ابتدای سال جاری به ۲۵ هزار و ۵۳۶ بیمار و مصدوم خدمات درمانی ارائه شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۵۱۶ بیمار مشکوک به کرونا بوده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر میانگین زمان استاندارد کشوری رسیدن بر بالین بیمار در شهرها ۸ دقیقه و در جاده ها ۱۴ دقیقه است که این امر در اورژانس نیشابور با راه اندازی سه پایگاه اورژانس شهری و ۲ پایگاه اورژانس جاده‌ای در سال های اخیر محقق شده است. همچنین با بهره‌گیری از سه دستگاه موتور کراس جهت کاهش زمان رسیدن بر بالین بیماران و مصدومان در مناطق کوهستانی و صعب العبور تلاش شده است.

مدیر حوادث دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به این که در سال جاری تعداد تماس‌های تلفنی مشاوره نسبت به سال گذشته افزایش دو برابر داشته است گفت: از ابتدای امسال تا کنون صد و سی و پنج هزار تماس با مرکز ارتباطات اورژانس برقرار شده است که بیش از ۱۰ هزار تماس مزاحمت تلفنی و غیر مرتبط بوده است.

وی اضافه کرد: طی این‌ مدت اورژانس هوایی نیشابور با انجام ۴۵ سورتی پروازی به ۵۴ بیمار و مصدوم در اقصی نقاط این شهرستان خدمت رسانی کرده است.

افشارنیک با اشاره به اهمیت آموزش عمومی کمک های اولیه و تاثیر آن در نجات جان بیماران و مصدومان گفت: طرح آموزش همیاران اورژانس در نیشابور آغاز شده است که خوشبختانه با استقبال مردم مواجه شده و تاکنون نزدیک به هزار نفر ثبت نام کرده اند، با توجه به محدودیت های کرونا تاکنون ۱۵۰ نفر از آنها دوره آموزشی را به اتمام رسانده اند.

این مقام مسئول بیان کرد: با پیگیری های انجام شده در سال جاری مجوز استخدام ۳۴ نیروی جدید به این مرکز اختصاص داده شده است که پس از انجام مراحل استخدامی در پایگاه های اورژانس بکارگیری خواهند شد.

در پایان نشست، اصحاب رسانه و خبرنگاران از مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ بازدید کرده و با نحوه اعزام آمبولانس ها و خدمت رسانی به شهروندان آشنا شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار