برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت مزارع کلزا در نیشابور

نیشابور (پانا)- کارگاه آموزشی مدیریت مزارع کلزا با حضور محققان ایستگاه تحقیقات کشاورزی و جمعی از کلزاکاران این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت مزارع کلزا در نیشابور

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، کارگاه آموزشی مدیریت مزارع کلزا با هدف افزایش دانش و آگاهی بهره برداران و افزایش تولید و جلوگیری از عوامل خسارت زا با حضور محققان و تولیدکنندگان این محصول استراتژیک در محل ایستگاه تحقیقات کشاورزی نیشابور و با همت اداره ترویج و آموزش کشاورزی و جهاد کشاورزی بخش مرکزی شهرستان برگزار شد.
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور در این رابطه گفت: با هدف توسعه، ترویج و افزایش سطح کشت و تولید دانه های روغنی و خودکفایی در محصول غذایی کلزا، به عنوان یک تکلیف و وظیفه ملی، این مدیریت مبادرت به برگزاری کارگاه آموزشی ترویجی مرحله داشت کلزا با همکاری محققان ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان کرده است.

محمدعلی فرهمندراد افزود: هدف از تشکیل این دوره آموزشی افزایش توان دانشی برای هدایت صحیح منابع نیروی انسانی در جهت امنیت غذایی و افزایش تولید و عملکرد است.
رئیس ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی نیشابور مدرس این کارگاه، در محل ایستگاه تحقیقات شهرستان با حضور کشاورزان و کارشناسان و مروجین پهنه شهرستان، مطالب خود را ارائه کرد.

داود رودی با آموزش مهمترین توصیه های زراعی و ارائه راهکار در خصوص مصرف بهینه و متوازن کودهای پایه و کودهای ریزمغذی و همچنین محرک های رشد در زراعت کلزا، توصیه کودی بر اساس آزمون خاک و تحقیقات محققان این رشته را تاکید کرد.

وی با بیان لزوم استفاده از کودهای دارای مجوز و همچنین از برندهای معتبر و معروف بازار در نظر گرفتن فاکتورهای مهم در زمان توصیه کودی، تاکید بر لزوم توجه به تنش های محیطی و عوامل و محدودیت های تولید نظیر شوری و قلیاییت، کم آبی و روش های مبارزه با علفهای هرز و آفات در شهرستان را به شرکت کنندگان یادآور شد.
در پایان این کارگاه آموزشی، از مزرعه تحقیقی کلزای این ایستگاه بازدید به عمل آمد و به پرسشهای تولیدکنندگان پاسخ داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار