امور تربیتی شجره طیبه، صدقه جاریه و میراث گرابهای شهیدان است

تهران(پانا)-معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 19 فعالان امور تربیتی را سربازان و سفیران انقلاب و عرصه تعلیم و تربیت دانست که بی منت، خالصانه و صادقانه خدمت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۶۸۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
امور تربیتی  شجره طیبه، صدقه جاریه و میراث گرابهای شهیدان است

مهدی شاملو؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 19 در آیین تجلیل ازهمکاران حوزه ی معاونت پرورشی گفت: تربیت، اولین و مهمترین موضوعی است که بنی آدم از لحظه حضور در عالم خاکی با آن روبرو بوده اند و بعثت پیامبران الهی تا پبامبر خاتم با همین رویکرد بوده است (انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق)، به همین دلیل یکی از مهم‌ترین رویکردهای انقلاب اسلامی، پرداختن به موضوع تربیت اسلامی است.

شاملو افزود: سالروز امور تربیتی فرصتی مناسب است که از زحمات و خدمات ارزنده فعالان امور تربیتی تجلیل و فعالیت های فرهنگی و معنوی آنان در سطح گسترده تر ترویج داده شود.

وی بیان کرد: در این نهاد مقدس خانه و مدرسه ۲ نقطه کلیدی و اساسی در بایدها و نبایدها و همچنین شناخت مهارت زندگی دانش آموزان است و فعالیت های پرورشی آن با تأکید بر دستورات الهی و نهضت حسینی و علوی باعث رشد و شکوفایی تربیت اعتقادی دانش آموزان می شود.

شاملو با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری؛ امور تربیتی شجره طیبه و صدقه جاریه و میراث گران مایه شهیدان رجایی و باهنر است که توسط این ۲ شهید والا مقام برای حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش تأسیس شد.نهاد امور تربیتی از بدو تأسیس تاکنون فعالیت های چشمگیری در راستای تربیت اسلامی و انقلابی دانش آموزان داشته و مربیان آن براساس رسالت خویش در جهت پیگیری و جلوگیری از آسیب های اجتماعی که دانش آموزان را تهدید می کنند، نقش بسزایی دارند. هدف شهیدان رجایی و باهنر از تٱسیس امور تربیتی در سال ۱۳۵۹ تشویق و تربیت دانش آموزان به سمت آرمان های الهی، آموزه های دینی و معنوی، حفاظت و حراست از دین مبین اسلام و نهضت نبوی و دفاع از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و جهت رسیدن به این اهداف گام های بلندی در قالب فعالیت های فرهنگی، هنری و فوق برنامه در مدارس برداشته شده است.

شاملو خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت اسلامی و حیات طیبه دانش آموزان سرلوحه کار قرار گرفته شده و مربیان پرورشی برای اجرای این سند ملی آموزش نقش مهمی را دارند.

وی تصریح کرد: کیفیت عالی و متعالی فعالیت های پرورشی با نگرش به ارزش های مذهبی و معنوی بر اساس سیاست های انقلاب اسلامی با برنامه های هدفمند و نظام مند باید در مدارس در حال حاضر در بستر شبکه ی شاد و مجازی تقویت یابد تا در این شرایط کرونایی موجب آسیب های اجتماعی و غافل از تربیت اسلامی دانش آموزان نشویم.

وی سالروز تاسیس امور تربیتی و آغاز هفته تربیت اسلامی را گرامی داشته و این خجسته روز را که فرصتی برای ارج نهادن به همه همکاران، به ویژه معاونین پرورشی و مربیان تربیتی که با مجاهدت و عزم و اراده راسخ و ارزشمندشان، راه پرحلاوت تربیت را در عرصه تعلیم و تربیت می پیمایند و با نقش تاثیرگذار و اندیشه ماندگارشان موجب رشد و تعالی دانش‌آموزان برای رسیدن به مراتبی از «حیات طیبه» و زندگی سرشار از طراوت و سرزندگی می شوند ، تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

امیدوارم با تکیه بر رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در اجرای دقیق ماموریت‌ها و نظام مدیریت و برنامه ریزی در امور پرورشی مدارس ، بیش از پیش گام های بلندی در حوزه تربیت اسلامی دانش آموزان برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار