دانش آموزان تشکیلاتی نیشابور، پیشکسوتان حوزه پرورشی را به چالش کشیدند

نیشابور(پانا)- فعالیت های تربیتی و پرورشی همیشه داری چالش هایی بوده است که این بار دانش آموزان تشکیلاتی نیشابور با مطرح کردن این چالش ها در دیدار با پیشکسوتان حوزه معاونت پرورشی منتظر رسیدن به جواب بودند.

کد مطلب: ۱۱۶۸۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان تشکیلاتی نیشابور، پیشکسوتان حوزه پرورشی را به چالش کشیدند

در این گفتگو که بین دانش آموزان برگزیده تشکل های دانش آموزی نیشابور و معاونان حوزه پرورشی و تربیت بدنی این شهرستان از 15 سال قبل تاکنون در محل سالن همایش های آموزش و پرورش برگزار شد؛ مشکلاتی مانند نبود معاون پرورشی برای اداره کل استان خراسان رضوی به مدت 4 ماه، هم تراز نبودن سطح تفکرات مسئولان پرورشی با دانش آموزان، کمبود زنگ های پرورشی در طول هفته، ختم شدن فعالیت های تربیتی و پرورشی فقط به مسائل پرورشی، کمبود بودجه پرورشی، کم رنگی موضوعات پرورشی نسبت به موضوعات آموزشی و گزارشات غلط ارائه شده به عنوان بخشی از پرسش ها و چالش های تشکیلات دانش آموزی بود که در این جلسه مطرح شد.

احمد هلالیان معاون پرورشی اسبق آموزش و پرورش گفت: معاونت پرورشی دارای چارچوب است. معاونت پرورشی یعنی معاون پرورشی، معاون تربیت بدنی، مشاوره، سلامت، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، قرآن، عترت و نماز.

اسماعیل سلیمانی دیگر معاون سابق این مجموعه افزود: این چالش ها را می توان با کمک خود دانش آموزان حل کرد چرا که دانش آموزان بزرگ ترین کمک مسئولان پرورشی در انجام فعالیت ها به شمار می روند.

مجید شورورزی، معاون پرورشی سابق نیز که به تازگی به کسوت بازنشستگی نائل شده است ادامه داد: حل مشکل ارائه گزارشات غلط و آماری برای رفع مسئولیت همیشه وقت ادارات را گرفته و خود این موضوع یک معضل بزرگ است که مقرر شد با مدیریت معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور و اعضای شورای معاونان، این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

سید مهدی قاضی، از معاونین پرورشی ادوار نیشابور در خصوص تراز نبودن سطح تفکرات، خاطر نشان کرد: تنوع افکار زیاد است و در هر مدرسه به طور میانگین بیش از 200 دانش آموز وجود دارد که هر کدام دارای تفکرات خاص خود بوده و تضاد و موافقت هر شخص با معاون پرورشی امری کاملا طبیعی است.

مهدی حاجتمند که سابقه مسئولیت در این حوزه را دارد نیز اظهار کرد: مدیر مدرسه به عنوان شخصی که در مدرسه دارای بیشترین مسئولیت است، به این درک برسد که آموزش و پرورش در یک سطح هستند باید بودجه را به طور مساوات تقسیم کند.

در این جلسه، پیشکسوتان خواستار ادامه این فعالیت ها با تشکل های مختلف جهت ارتقای سطح پرورشی شدند.

علیرضا کلیدری معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور نیز، در جمع بندی نهایی گفت: معاون پرورشی دارای ماهیت است و همین ماهیت است که این مسئولیت را مهم جلوه می دهد، مانند کلاس اول که معلم در اوایل حضور خود در کلاس اصول تربیتی را به دانش آموزان گوشزد می کند و این موضوع ماهیت تربیت را نشان می دهد که تربیت از آموزش پیش تر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار